شناسهٔ خبر: 24171093 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

2 هزار ایستگاه صدا و سیما در کشور به سامانه دیجیتال مجهز شده است

کرمان - ایرنا - قائم ‌مقام معاونت توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما با بیان اینکه 2 هزار ایستگاه صدا و سیمای کشور مجهز به سامانه دیجیتال شده است گفت: نیاز است پنج هزار ایستگاه دیگر در کشور به این سامانه مجهز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد فهمی ‌حشیانی روز شنبه در آیین افتتاح 40 سامانه دیجیتال و سیگنال‌ رسانی زمینی صدا و سیمای کرمان با بیان اینکه آحاد مختلف مردم در مناطق کشور از پوشش صدا و سیمای جمهوری اسلامی برخوردار هستند افزود: 91 درصد از مردم کشور از صدا و تصویر دیجیتال برخوردار هستند.
وی اظهارکرد: صدا و سیما در ادامه این مسیر نیز به کمک فنی و حرفه ای خارج از کشور نیاز ندارد.
فهمی ‌حشیانی گفت: افتتاح این 40 پروژه ملی حاصل زحمات کارکنان صدا و سیمای کرمان است که رخداد ویژه ای در کشور و استان خواهد بود.
وی با بیان اینکه به دنبال پوشش کامل صدا و تصویر همه مناطق کشور هستیم تصریح کرد: در این دوره جدید زمینه این پوشش را به مرز خودکفایی رسانده‌ و در این حوزه به استقلال رسیده ایم که این مهم نیز به کمک شرکت های دانش بنیان بوده است.
فهمی حشیانی با اشاره به نیاز تکمیل زیرساخت ها در راستای ارتقای کیفیت گفت: با توجه به اینکه مخاطبان انتظار دارند کیفیت تصاویر ارتقاء یابد در این راستا باید ظرفیت های اچ دی تصاویر کنونی را چهار برابر کرده تا بتوانیم رضایت کامل بینندگان را جلب کنیم.
وی موتور محرک صنعت رایانه را حوزه فناوری یارانه دانست و افزود: باید شرایطی ایجاد شود که رسانه همگام با فضای مجازی پیش رود و ارتباط مستقیم با فضای مجازی داشته باشد و در آینده نیز به سمت رسانه های هوشمند و همگرا پیش خواهیم رفت.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما نیز گفت: کرمان از نظر قدمت تاریخی و اقدامات درخشان، مجاهدت و ایثارگرایی های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس دارای ارزش های غنی است که نمونه بارز این مردان و زنان بزرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی و سردار سلیمانی است.
علی دارابی با بیان اینکه کارنامه انقلاب اسلامی در کشور افتخارآمیز و مثبت است اظهار کرد: این در حالی است که مشکلات و کمبودهایی نیز وجود دارد.
معاون امور استان های صدا و سیما با بیان اینکه این سازمان هم اکنون با بیش از 35 زبان دنیا پخش برنامه دارد تصریح کرد: سیاست صدا و سیما بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری فراجناحی است.
وی گفت: از استاندار کرمان درخواست داریم که در جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، جشن اتمام پروژه دیجیتال سازی استان کرمان را برگزار کنیم و با توجه به مدیریت جهادی و بسیجی که از استاندار کرمان سراغ داریم مطمئن هستم این امر تحقق خواهد یافت.
وی از ساخت 100 مستند مدافعین حرم توسط رسانه ملی سال آینده در کشور خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه کرمان جزو استان های پیشگام این حوزه بوده و تا کنون 40 شهید مدافع حرم داشته است لذا 10 مستند مربوط به استان کرمان خواهد بود.
40 سامانه دیجیتال و سیگنال ‌رسانی زمینی صدا و سیمای کرمان امروز (شنبه) در کرمان افتتاح شد.
خبرنگار: نجمه حسنی **انتشار: مجید ملازاده
3029/1772

انتهای پیام /*

نظر شما