شناسهٔ خبر: 24170765 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسابقات بین المللی شطرنج 'جام کارون' در اهواز آغاز شد

اهواز - ایرنا - رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: رقابت های بین المللی شطرنج 'جام کارون' با حضور 350 شطرنج باز دنیا روز شنبه در اهواز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

عبدالامیر خطیب زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقابت ها با حضور شطرنج بازان 17 کشور دنیا در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی اهواز برگزار می شود که حضور استاد بزرگ های شطرنج دنیا، اعتبار خاصی به این مسابقات می دهد.
وی با اشاره به حضور بیش از 30 شطرنج باز خارجی در این رقابت ها گفت: این مسابقات در سه جدول C،B،A برگزار می شود که در گروه A استاد بزرگ های جهان با یکدیگر به رقابت می پردازند؛ در گروه B بازیکنان زیر رنکینگ 2 هزار و 100 حضور دارند همچنین در جدول C این مسابقات شطرنج بازان زیر 14 سال قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه جدول مسابقات به یکدیگر ارتباطی نداشته و تمامی شطرنج بازان با توجه به رنکینگ خود در جدول تعیین شده به رقابت می پردازند گفت: در جدول A این پیکارها، 20 استاد بزرگ از کشورهایی همچون اسپانیا، ازبکستان، ارمنستان، هند، تونس، روسیه و ایران حضور دارند.
خطیب زاده به حضور احسان قائم مقامی استاد بزرگ شطرنج کشورمان در این رقابت ها اشاره کرد و افزود:همچنین پوریا دریمی، امیر رضا پوررمضانعلی، مسعود مصدق پور، همایون توفیقی، شاهین لطفعلی زنگنه و حسن عباسی فر دیگر استاد بزرگ های ایرانی حاضر در مسابقات هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه 150 بازیکن خوزستانی در این مسابقات فرصت خود نمایی خواهند داشت گفت: این پیکارها زمینه ساز شکوفایی بیشتر شطرنج خوزستان خواهد بود و فرصت مناسبی برای بروز توانایی و استعدادهای بازیکنان خوزستان است و امیدواریم علاقه مندان به این رشته استقبال خوبی از مسابقات داشته باشند.
به گزارش ایرنا پنجمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون با حضور کشورهای اسپانیا، ازبکستان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، هند، ایرلند، سری لانکا، تاجیکستان، تونس، آذربایجان، افغانستان، عراق، دانمارک، چک، ترکیه و ایران از 28 بهمن به مدت هشت روز در سالن چند منظوره هتل نیشکر اهواز برگزار می شود.
9879/ 6037
خبرنگار: محمد شاکری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

انتهای پیام /*

نظر شما