شناسهٔ خبر: 24170707 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرمان، از الگوی اقتصاد مقاومتی تا پایلوت تفویض اختیار - بهنام احمدی*

کرمان- ایرنا- تشریک مساعی کم نظیر ارکان حکومتی که همزمان با دولت تدبیر و امید و به همت استاندار کرمان شکل گرفت موفقیت های درخشانی را در حوزه اقتصاد مقاومتی برای این استان و کشور رقم زد و زمینه را برای پایلوت قرار گرفتن تفویض اختیار این استان پیشرو در جلب و جذب سرمایه گذاری فراهم کرد.

صاحب‌خبر -

نتایج اقدامات جهشی و در عین حال مبتنی بر برنامه آینده نگرانه تیم اقتصادی دولت تدبیر در استان کرمان که در سفر اخیر رئیس جمهوری و هیات دولت در قالب افتتاح و بهره برداری بیش از 10هزار میلیارد تومان پروژه صنعتی ، معدنی و کشاورزی آن هم در شرایط کنونی رخ نمایان کرد، نگاه تحسین برانگیز و اطمینان بخش رئیس جمهوری را به گونه ای برانگیخت که این استان را به عنوان پایلوت تفویض اختیار کشور معرفی کرد.
به خوبی دیدیم که استان کرمان در حقیقت سومین استانی بود که در دولت یازدهم ردای پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور را بر تن کرد ولی در کمترین زمان ممکن با اقدامات توسعه گرایانه انجام گرفته و سپردن کار اقتصادی به معین های مقتدر و توانمند با فاصله بسیار زیادی از دو استان پایلوت کشور جلو افتاد و در نهایت به وسیله رئیس جمهوری نیز به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی نیز به دیگر استانها معرفی گردید.
تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید در کرمان به پشتوانه وحدت ایجاد شده درون استانی به خوبی توانست با تکیه بر داشته های داخلی به شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل مقام معظم رهبری فعلیت بخشد و در حقیقت اصل معطل مانده 44 قانون اساسی در خصوص واگذاری کارها به بخش خصوصی را با به کارگیری 23 معین اقتصادی به منصه عمل رساند و با افتخار ، موفقیت بخش خصوصی در استان کرمان را فریاد زند.
در سایه امنیت پایدار حاصل از انسجام بین بخشی ایجاد شده در استان کرمان امروز معین های اقتصادی مقتدری از بنیاد مستضعفان ، مس ایران ، گل گهر و میدکو گرفته تا هواپیمایی ماهان و بانک رسالت و حوزه های خودروسازی با حمایت دولت ضمن تقویت بنیه اقتصادی کشور با اشتغالزایی پایدار و مستقیم و انجام مسئولیت های خطیر اجتماعی در جای جای این استان پهناور و غنی از منابع ، نوید بخش توسعه متوازان و امید آفرینی در جنب و جوش و کار و تلاشند.
تیم اقتصادی دولت در کرمان که طی سه چهار سال اخیر قدم به قدم همراهی با سرمایه گذاران را از اولویت نخست کاری اش قرار داده بود با انجام ساز و کارهایی از جمله راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در عمل به ریز قضایای مشکلات اداری بر سرراه سرمایه گذاران واقف گردید و ضمن استمرار کار به موضوع تفویض اختیار استانی برای سرعت بخشی به روند جذب و جلب سرمایه و ترغیب سرمایه گذاران در عرصه تولید و اشتغال به عنوان یک خلاء وجودی به دنبال چاره اندیشی بود.
'علیرضا رزم حسینی 'استاندار جهادی و پرتلاش کرمان بارها از موانع و بروکراسی اداری گلایه و گفته بود که 'ما از دولت پول نمیخواهیم ، کرمان خودش دنیایی از ثروت دارد و منبع ثروت و سرمایه است، آنچه که ما در کرمان نیاز داریم اختیارات است، قوانین مزاحم دست و بال مدیران را بسته است ، یک سرمایه گذار ماهها برای گرفتن یک مجوز اسیر بروکراسی اداری و کاغذبازی مهلک می شود و در انتها با خستگی و ناامیدی کار را رها می کند و .....'.
دیدگاه استاندار کرمان و تیم اقتصادی همراه و مهم تر از همه کارکرد این تیم در حوزه اقتصادی که در قالب 10هزار میلیارد تومان پروژه اقتصادی افتتاحی و معادل همین میزان پروژه در دست اجرا، در سفر 12 و 13 بهمن ماه جاری رئیس جمهوری و هیات وزیران ، دولت را متقاعد کرد که همزمان با آغاز جشن پیروزی انقلاب ، استان کرمان به عنوان پایلوت تفویض اختیار در کشور مهر تائید بگیرد .
واگذاری اختیارات به استانها می تواند با هموار کردن مسیر کاری به روند سرمایه گذاری ها در بخشهای مختلف سرعت بخشد و زمینه را برای اعتلای هر چه بیشتر نظام جمهوری اسلامی و رفاه عمومی برای مردم به دنبال داشته باشد.
اینک که رئیس جمهوری در کنفرانس خبری پایان سفرش در پاویون فرودگاه بین المللی کرمان در روز 13بهمن ماه جاری پایلوت تفویض اختیار شدن استان کرمان را اعلام کردند ، می طلبد که تک تک وزیران در همراهی با این موضوع تاثیرگذار و موثر در شتاب بخشی به روند سرمایه گذاری ، در کمترین زمان ممکن بخشی از اختیارات مورد لزوم را به مدیران کل خود در مرکز استان کرمان به عنوان پایلوت این امر مهم تفویض کنند تا در این عرصه هم بتوان هر چه بیشتر از فرصت سوزی که همانا سرمایه سوزی است نیز فاصله بگیریم .
کارنامه درخشان استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی که کارهای انجام گرفته در قلعه گنج آن تنها مصداقی از این موفقیت هاست، نشان می دهد که کرمان در حوزه پایلوت تفویض اختیار هم با کمترین اشکال و نارسایی می تواند موفق ظاهر شود.
* رئیس ایرنا در استان کرمان

انتهای پیام /*

نظر شما