شناسهٔ خبر: 24170551 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

هواوی پی 20 پلاس با نمایشگر اولد و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت عرضه خواهد شد

محمد مقدم / xda-developers

صاحب‌خبر -

هواوی به‌عنوان سومین سازنده پرفروش بازار موبایل، آماده می‌شود تا گوشی‌های پی ۲۰ (یا پی ۱۱)، پی ۲۰ پلاس و پی ۲۰ لایت را در یک مراسم خبری در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین) در پاریس معرفی کند. این سه مدل به ترتیب با اسم‌ رمز امیلی، شارلوت و آن (Anne) در حال توسعه هستند؛ در ابتدا انتظار می‌رفت هر سه مدل در نمایشگاه MWC 2018 در ماه آینده میلادی ارائه شوندِ اما ظاهراً شرکت هواوی به دلیل رونمایی از گلکسی اس ۹ سامسونگ در اوایل اسفند، از برنامه‌های خود برای ارائه پرچم‌دار بعدی‌اش صرف‌ نظر کرده است.

با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی رسمی جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس هواوی، اطلاعات اطلاعات جدید از فایل‌های فرم‎ور مربوط به تعدادی از گوشی‌های معرفی‌نشده هواوی به‌ دست آمده است که بخشی از مشخصات مدل «پلاس» را فاش می‎کند. پی ۲۰ پلاس به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهد شد و از قابلیت «نمایشگر همیشه روشن» استفاده می‎کند. این برنامه در هنگام عرضه پی ۲۰ پلاس، روی گوشی هواوی نصب خواهد بود و دسترسی به زمان یا هشدارهای ضروری را در هنگام خاموش بودن گوشی، میسر خواهد کرد.

هواوی میت ۱۰ پرو / huawei mate 10 pro

ارائه قابلیت «نمایشگر همیشه روشن» برای گوشی‌های هوشمند مجهز به نمایشگر اولد کاربرد دارد؛ به همین جهت، امکان دارد شایعات گذشته مبنی بر تجهیز پی ۲۰ پلاس به نمایشگر اولد ساخت BOE صحت داشته باشد. میت ۱۰ پرو که به‌عنوان پرچم‌دار نیمه دوم هواوی در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، از نمایشگر اولد بهره می‌گیرد و به قابلیت AOD مجهز شده است؛ ولی میت ۱۰ فاقد نمایشگر اولد است و از یک پنل IPS LCD استفاده می‌کند. با توجه به این موضوع، عرضه پرچم‌داران سری پی ۲۰ با نمایشگرهای مختلف چندان غیر ممکن به ‎نظر نمی‌رسد.

در رابطه با شارژدهی، به‌ نظر می‌رسد پرچم‌داران جدید هواوی بار دیگر خوش خواهند درخشید؛ بر اساس اطلاعات موجود در فایل‌های فرم‌ور، مدل پی ۲۰ پلاس احتمالاً از یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده می‎کند. ضمن اینکه مدل استاندارد به یک باتری ۳۳۲۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. بااین‌حال حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی پرچم‌داران جدید هواوی هنوز مشخص نیست و نمی‌دانیم که مدل «پلاس» چه برتری‌هایی نسبت به نسخه کوچک‌تر خود دارد؛ هر چند جانشین پی ۱۰ پلاس احتمالاً به حافظه رم بیشتری مجهز خواهد شد و فضای ذخیره‌سازی بیشتری ارائه خواهد دهد.

مدتی پیش اعلام شد که پرچم‌داران ۲۰۱۸ هواوی با طراحی مشابه آیفون ۱۰ اپل عرضه خواهند شد؛ هر دو مدل در بالای نمایشگر خود، بریدگی دارند که محل جای‌گیری سنسورهای ضروری و بلندگوی مخاطب است. ضمن اینکه گمان می‎رود در بریدگی بالای صفحه‌نمایش، دوربین Point Cloud Depth قرار بگیرد؛ این دوربین برای احراز هویت بیومتریک از طریق اسکن سه‌بعدی چهره کاربرد خواهد داشت و می‌تواند به اموجی‌ها جان بدهد. از دیگر اطلاعات ارائه‌شده در مورد پرچم‎داران هواوی، می‌توان به عرضه با آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید اوریو و رام EMUI 8.1 اشاره کرد.

انتظار داریم هر دو مدل از گوشی‌های رده‌بالای سری پی ۲۰ به پردازنده کرین ۹۷۰ با هشت هسته پردازشی مجهز شده باشند؛ هواوی از این تراشه در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو استفاده کرده است و از نظر قدرت پردازشی، کرین ۹۷۰ یکی از بهترین‌ها محسوب می‎شود. باید اشاره کرد که پرچم‌دار آنر ویو ۱۰ نیز از این تراشه بهره می‌گیرد.

نظر شما