شناسهٔ خبر: 24168257 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزیدگان ششمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه معرفی شدند

مراسم اختتامیه ششمین کنگره شعر فرهنگیاران پاسدار با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین کشوری در بوشهر برگزار و از نفرات برتر تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سپاه نیوز ، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در اختتامیه ششمین کنگره شعر پاسدار گفت: شعر فراگیرترین راهبرد فرهنگی و یکی از راهبردهای مؤثر و مفید در عرصه فرهنگی کشور در راستای تقویت جبهه اسلامی است.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: شعر برای بزرگان عرصه حکمت و اعتقاد دارد که عنصر حکایت گری و واقع گری و حس تألیف از مهم‌ترین آن‌ها است تا ضمن به تصویر کشیدن زاویه و حالات ، خدماتی را به مخاطبان ارائه دهد.
سردار محبی با بیان اینکه سه عامل لفظ، معنا و وزن ، خیال‌انگیزی در شعر را تشدید می‌کند ، گفت : شعر با معنا اصل موضوع را منتقل و مخاطب را وادار می‌کند تا با ایجاد چهره خوب از وزن شعر لذت ببرد.
وی افزود : شعر به‌ عنوان یک حقیقت بسیار خوب می‌تواند ضمن تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان ، واقع‌نما بوده و بیشترین جذب مخاطب را داشته باشد و شاعران به دلیل برخورداری از هنر خود باید با واقع‌نمایی ، زیبایی و زشتی‌ها را آن‌گونه که وجود دارد به مخاطبین منتقل کنند.
سردار محبی با اشاره به اینکه فراگیرترین راهبرد فرهنگی شعر شاعران ، دفاع شاعران از هجمه‌های دشمن به اصول و ارزش‌هاست ، خاطرنشان کرد: هدف کنگره شعر پاسدار بارور کردن هرچه بیشتر بنیه علمی و ادبی شاعران پاسدار و تلاش برای بکارگیری و استفاده از استعدادهای این شاعران در حوزه‌های مختلف است.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه به اهمیت شعر و شاعری برای ترویج اصل انقلاب اسلامی تأکید کرد: باید منبرهایی برای شاعران فراهم شود تا مردم با نشستن پای این منبرها تحت تأثیر قرار گیرند.
وی با یادآوری رسالت سپاه مبنی بر پاسداری از انقلاب اسلامی است ، افزود : رسالت پاسداری فقط حفظ دستاوردهای انقلاب نیست بلکه وظیفه حفظ اصل انقلاب اسلامی است که برای دستیابی به این هدف لازم است از همه ظرفیّت ها بویژه در عرصه فرهنگی استفاده کنیم.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه، انقلاب را یک حرکت رونده و دگرگون آفرین دانست و تاکید کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی به این معناست که مراقبت شود این حرکتی که فراگیر شده و تمام دنیا را تحت نفوذ اندیشه های خود قرار داده است ، متوقف نشود.
سردار محبی با اشاره به ساماندهی همه افراد با توان فرهنگی گفت : معاونت فرهنگی و تبلیغات سپاه همه هنرمندان، مداحان، راویان، فعالان قرآنی و شاعران در قالب شبکه فرهنگیاران سپاه ساماندهی کرده است که تاکنون ثبت‌نام کنندگان به بیش از 10هزار نفر می‌رسد که مجموعه شاعران بخشی از آن است.
وی دفاع و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی را از اهداف تشکیل کنگره شعر فرهنگیاران سپاه دانست و تصریح کرد : شاعران گرانقدر می‌توانند با استفاده از نعمت خدادادی از ارزشها و فرهنگ مورد هجوم دشمن دفاع کنند و به تثبیت آنها بپردازند.
معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه استکبارستیزی، بیداری اسلامی و آتش به اختیار موضوع اشعار ششمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه ، خاطرنشان کرد : از 350 شعر ارسال شده به این دبیرخانه 270 شعر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
ششمین کنگره شعر فرهنگیاران پاسدار ویژه کارکنان شاغل سپاه در عضویت های مختلف در 7 بخش راهکار آتش به اختیار در جبهه مومن و انقلابی - مدافعان حرم، پاسداران حریم ولایت- هجو جاهلیت مدرن و حقوق بشر آمریکایی- امام خمینی (ره) تمایز بخش اسلام ناب و اسلام آمریکایی - شیعه انگلیسی زمینه ساز خشونت داعشی - جهاد کبیر و فرجام برجام - رونق اقتصادی، اشتغال و تولید ؛ مطالبه مردم و رهبری به مدت 2 روز برگزار شد.
در این کنگره کارگاه توانمندسازی شاعران پاسدار برگزار و بیانیه داوری در خصوص رشادت های مرزداران حریم دریایی جمهوری اسلامی ایران قرائت گردید و از کتاب ششمین کنگره شعر پاسدار رونمایی شد.
شعرخوانی ، شب شعر دریایی و اهداء جوائز به شاعران و شعرخوانان برتر از برنامه های جانبی ششمین کنگره شعر فرهنگیاران پاسدار بود.
همچنین در این مراسم از سه کتاب «برچکاد حماسه» ،گلچین اشعار شاعران ششمین کنگره شعر فرهنگیاران پاسدار ، «موج های بی بازگشت»کتاب شعر شاعران در خصوص رشادت های دلاورمردان نیروی دریایی سپاه و «کتاب شعر تازه دم» متعلق به شاعر فرهنگیار محمدحسین انصاری نژاد
همچنین در این مراسم از نماهنگ آفتابگردان‌ها با شعری از محمدحسین انصاری نژاد و صدای ساسان نوذری و همچنین مجموعه «شعر تازه دم» اثر انصاری نژاد با مقدمه استاد زکریا اخلاقی که گزیده ۷۰ غزل از دهه ۸۰ تا کنون است رونمایی شد.
یادآوری می شود هیئت داوران این کنگره متشکل از آقایان رضا اسماعیلی، مصطفی محدثی خراسانی، محمدمهدی عبدالهی، مرتضی حیدری آل کثیر بود.

اسامی برگزیدگان ششمین کنگره شعر فرهنگیاران پاسدار به این شرح است :

•در بخش مدافعان حرم :

نفر اول هادی ملک پور

نفرات سوم به طور مشترک:حمزه اولاد و حسن اسماعیلی

شایسته تقدیر: عقیل نجار

•در بخش آتش به اختیار :

نفر اول علی حبیبی و نفر دوم محمود یوسفی

•در بخش هجو جاهلیت مدرن و حقوق بشر آمریکایی:

نفر اول شهرام شاهرخی

نفر سوم احمد مسرور

•در بخش امام خمینی(ره) تمایز بخش اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی :

نفر اول بهبود صادقیان نژاد

نفر دوم علی احدی

نفر سوم معرفت اله حاتمی

•در بخش شیعه انگلیسی زمینه ساز خشونت داعشی

نفر اول میثم رنجبر

•در بخش جهاد کبیر و فرجام برجام

نفر اول روح اله قناعتیان

نفر دوم جعفر غفاریان

نفر سوم حسن صیاد

•در بخش رونق اقتصادی،اشتغال و تولید،مطلبه مردم و رهبری

نفر اول ایوب پرندآور

•در بخش ویژه دکلمه شعر

نفر اول هادی قاسمی

نفر دوم میثم رنجبر
.
نفر سوم علی حبیبی

شایسته تقدیر مهدی عالی زاده

نظر شما