شناسهٔ خبر: 24166789 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی ۲۸ بهمن بخوانید؛

وعده رفع حصر تا پایان سال/ توضیحاتی درباره اموال زنجانی/ امضا ۱۵سند همکاری بین ایران و هند

ادای احترام روحانی به گاندی؛ رهبر فقید سیاسی و معنوی هندوستان، گزارش ایسنا از نهمین روز بررسی بودجه ۹۷، «ناکارآمدی» محور تحقیق و تفحص از فرآیند تولید تا فروش خودرو، دیدارهای ولایتی با وزیرخارجه عراق و عمار حکیم، پیگیری برای ایجاد مرز رسمی کوزه رش گلینجک سلماس با ترکیه، تاکید نخست‌وزیر انگلیس بر ادامه پایبندی لندن به توافق هسته‌ای، پنجمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی، توضیح کوهپایه‌زاده درباره شناسایی اموال «بابک زنجانی» در ایران، صدای اعتدال از تریبون تهران و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه (بیست وهشتم) بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رئیس جمهوری اسلامی ایران با حضور در بنای یادمان مهاتما گاندی بانثار تاج گل به پدر استقلال و رهبر فقید سیاسی و معنوی هندوستان ادای احترام کرد.

روحانی در جریان سفر به هند در دیدار وزیر خارجه هندوستان روابط تهران و دهلی نو را روابطی رو به توسعه خواند و تاکید کرد که  ایران برای توسعه روابط همه جانبه با هندوستان، محدودیتی قائل نیست و از هر ابتکاری برای ایجاد جهش در این روابط استقبال می کند. وی همچنین در در دیدار نخست وزیر هندوستان تعمیق دوستی های تاریخی میان دو ملت ایران و هندوستان در همه عرصه های فرهنگی، اقتصادی و تجاری را مسوولیت امروز سیاستمداران دو کشور دانست و گفت: روابط ایران و هند به ضرر هیچ کشوری نیست.

همچنین در این سفر جمهوری اسلامی ایران و هندوستان برای تعمیق سطح مناسبات مشترک ، ۱۵ سند و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

علی مطهری  نایب رییس مجلس شورای اسلامی از وعده مسئولان برای رفع حصر تا پایان سال خبر داد و گفت: به ما قول هایی دادند و گفته‌اند زیاد در رسانه‌ها اظهارنظر نکنیم و در مقابل آن‌ها به دنبال این هستند که تا پایان سال به این موضوع خاتمه بدهند. ما هم منتظریم آیا آن‌ها به قول‌شان عمل می‌کنند یا نه.

همچنین سیدناصر موسوی لارگانی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از معرفی سه نماینده رییس‌جمهور برای بررسی سوال از رییس‌جمهور در این کمیسیون خبر داد و گفت: در پی ارجاع سوال از رییس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی، آقایان نهاوندیان، سیف و کرباسیان به عنوان نماینده رییس‌جمهور برای بررسی سوال از رییس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی معرفی شدند.

صدای اعتدال از تریبون تهران

از ۲۶ تیر ۱۳۸۸ یعنی آخرین خطبه هاشمی تا ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ برخی منتقدان به سیاست‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بر این باور بودند که تریبون رسمی امامت جمعه تهران تنها در اختیار یک گروه خاص در حاکمیت قرار دارد و صدای سایر جناح‌ها از آن شنیده نمی‌شود. حالا اما یک روحانی نزدیک به جریان اعتدال به تریبون نماز جمعه پایتخت آمده است؛ سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد. وی دیروز (جمعه) در اولین خطبه خود با اشاره به انتصابش به عنوان امام جمعه تهران، اظهار کرد: خواهم کوشید با زبان حوزه و دانشگاه با شما سخن بگویم.

گزارش ایسنا از نهمین روز بررسی بودجه ۹۷

واگذاری بخشی از سهام شرکت‌های توزیع نیروی برق به بخش غیردولتی، افزایش قیمت سیگار، تعیین شروط مجلس برای افزایش سرمایه شرکت‌ها، افزایش تعرفه واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، تعیین سقف درآمدهای دولت در سال ۹۷، تعیین سهم صندوق توسعه از منابع نفتی در سال آینده و... مهمترین مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۷ بود.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از جمع‌آوری ۳۴ امضا برای انجام تحقیق و تفحص از علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، طراحی، تکنولوژی، فروش، خدمات پس از فروش و آثار زیست محیطی خودروهای تولیدی در شرکت‌های خودروسازی داخلی خبر داد.

یک عضو کمسیون انرژی مجلس نیز با اشاره به اینکه برای استانداردسازی سوخت اراده جدی وجود دارد گفت: با توجه به استانداردهایی که امروز در دنیا در حوزه نفت، گاز و صنایع پتروشیمی وجود دارد، ما باید به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم این استانداردها را دنبال کنیم.

در دیدار علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با "سید عمار حکیم"، رئیس جریان حکمت ملی عراق آخرین تحولات سیاسی منطقه و روابط میان عراق و جمهوری اسلامی ایران و راه های تحکیم آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این دیدار حکیم با اشاره به تغییر رویکرد گروه‌های سیاسی از موضع‌گیری‌های فرقه‌ای به شعارهای ملی نسبت به آینده‌ای بهتر برای عراق ابراز امیدواری کرد و گفت: ایران در مبارزه با تروریسم به معنای واقعی کلمه در کنار عراق ایستادگی کرده است.

ولایتی در جریان سفر به عراق همچنین با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد و در این دیدار با بیان اینکه سفر تیلرسون به منطقه ناشی از شکست های میدانی و نظامی آمریکا در کشورهای اسلامی است گفت: مهمترین مشکل منطقه خاورمیانه آمریکا است.

در حاشیه گرامی‌داشت یاد شهید عماد مغنیه دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین اظهار کرد: جریان مقاومت روزهای روشن‌تری را در پیش رو خواهد داشت.احمد جبرئیل افزود:سوریه امروز متفاوت از قبل است اکنون  دولت سوریه در حال بازسازی ارتش ، نیروهای خود و همچنین کشور خود است و ما در آینده شاهد سوریه قوی‌تر از گذشته خواهیم بود.

همچنین در نشست "بررسی بحران سوریه، اخرین تحولات میدانی و سیاسی"سردار صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: از نظر من سوریه و عراق محل رقابت‌های ژئواستراتژیکی امریکا و روسیه بوده و خواهد بود.

سفیر ایران در ترکیه نیز به همراه استاندار اذربایجان غربی و نماینده مردم این شهرستان در مجلس ضمن بازدید از مرز کوزه رش سلماس پتانسیلهای این منطقه برای ایجاد مرز رسمی با کشور ترکیه را بررسی کردند.

دبیرکل ناتو  در نشستی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان اینکه توافق هسته‌ای با ایران برای موثر بودن باید به درستی اجرا شود، گفت که کشورهای عضو ناتو اهمیت زیادی برای توافق هسته ای قائلند.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس نیز بر ادامه پایبندی لندن به توافق هسته‌ای تاکید کرد و گفت که وی و صدراعظم آلمان در دیدار با یکدیگر بر ادامه پایبندی‌شان به توافق هسته‌ای با ایران و لزوم اجرای کامل این توافق تاکید کرده‌اند.

حضور بقایی در دادگاه/آغاز پنجمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی برگزار شد. معاون اجرایی دولت دهم به همراه مهران عبدالله پور وکیل‌مدافع‌اش در این جلسه شرکت کرد. وی پس از پایان دادگاه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: جلسه بعدی دادگاه تجدیدنظر، فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود.

از دانشگاه اُرگان تا مرگ در زندان

داستان خودکشی‌ها در زندان بالاخره کار را به جایی رساند که کمیته‌ای چهارنفره به دستور رئیس جمهوری مامور رسیدگی و پیگیری این حوادث ناخوشایند در برخی از بازداشتگاه شوند، داستانی که نقطه عطفش خودکشی استاد دانشگاهی متهم به جاسوسی در اوین است...

رسول کوهپایه‌زاده توضیحاتی را پیرامون شناسایی اموال «بابک زنجانی» در ایران ارایه داد و گفت: تمام اموالی که اعلام شد و از طرف موکلم شناسایی شده، اموالی است که موکل در بدو بازداشت داوطلبانه و با اراده خود لیست کامل آن را اعلام کرد و طی وکالت نامه رسمی بلاعزل انتقال و مالکیت این اموال را به شرکت ملی نفت ایران تفویض کرد.

انتهای پیام

نظر شما