شناسهٔ خبر: 24166019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گزارشی از حال و هوای بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) اسدیه در هفته ای گه گذشت؛

سفید پوشان سپاه مرحمی بر دل بیماران شهرستان مرزی درمیان شدند/ بیش از 14 هزار بیمار از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شدند

پزشکان بهداری نیروی زمینی سپاه شمال شرق کشور با همکاری قرارگاه شهید ناصری, بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی طی دو هفته به بیش از 14 هزار بیمار شهرستان مرزی درمیان خدمات پزشکی رایگان ارائه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شهرستان مرزی درمیان یکی از شهرستان‌های محروم در خراسان جنوبی با جمعیت و وسعت زیاد است.

 

روستاهای مرزی شهرستان درمیان از حداقل خدمات درمانی برخوردار بوده و از این جهت با مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند.

 

بیماری‌های پوستی، گوارشی، مشکلات دندانپزشکی و بینایی از جمله مهم‌ترین بیماری‌هایی است که درصد زیادی از مردم شهرستان درمیان را درگیر کرده و همه این بیماری‌ها بر مشکلات مرزنشینان افزوده شده است.

طی دو هفته اخیر سفیدپوشان جامعه پزشکی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بهداری شمال‌شرق برای درمان و ویزیت رایگان مردم محروم شهرستان درمیان (14 تا 27 بهمن‌ماه) مهمان شهرستان درمیان بوده و به ویزیت، عمل و درمان رایگان این مردم محروم پرداختند.

 

بیش از 100 تیم و کادر پزشکی و با 15 تخصص در محل بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شهر اسدیه مستقر بوده و به بیمارانی که نیازمند بوده‌اند خدمات رایگان ارائه دادند.

 

بیماران از نوزاد چند ماهه تا بیمار 80 سال به بالا مورد ویزیت و درمان این پزشکان قرار گرفته‌اند.

 

 

وارد بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) اسدیه که شدم بسیار شلوغ  بود به حدی که داخل سالن‌ها راه رفتن بسیار سخت شده بود.

 

از جای جای شهرستان درمیان بیمار داخل بیمارستان بود. یکی از دورترین روستای بخش قهستان آمده بود. دیگری از روستاهای مرزی بخش گزیک و بیمارانی نیز بودند که از داخل شهر و روستاهای نزدیک برای درمان آمده بودند.

 

خوشحالی خاصی در نگاه و ذوق عجیبی در چشمانشان  نظرم را به خود جلب کرد. شوق و خوشحالی آن‌ها برای این بود که قرار است پزشکانی بدون وقت قبلی، بدون هزینه‌های زیاد و گاها هزینه‌های مضاعفی به عنوان زیرمیزی که امروزه ارزش کار پزشکان را پایین آورده و از سوی پزشکان بر بیماران تحمیل می‌شود، آن‌ها را معاینه کنند و این‌جا خبری از این مسائل نبود و پزشکان می‌خواستند بیماران را رایگان معاینه و درمان کنند.

 

 

حضور مسئولان شهرستان درمیان ازجمله فرماندار، فرمانده سپاه و شهردار اسدیه نیز در بیمارستان به چشم می‌خورد.

 

 

خسروی یکی از بیمارانی که به بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شهر اسدیه مراجعه کرده بود در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: من چندین سال است که از تنگی نفس رنج می‌برم و به دلیل این‌که هزینه درمان و رفت و آمد را نداشته‌ام، نتوانستم درمان شوم اما اکنون که پزشکان برای درمان رایگان در شهرستان ما حضور دارند آمده‌ام تا تحت درمان قرار گیرم.

 

وی که چشمانش از اشک خیس شده بود، گفت: تنها کاری که می‌توانم برای این پزشکان داشته باشم دعای خیر است و تا عمر داشته باشم خدمتی که به من کرده‌اند را فراموش نخواهم کرد.

 

 

رضایی یکی دیگر از بیمارانی بود که در محل بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) اسدیه در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: من به دلیل این‌که از گذشته به حرفه قالی‌بافی مشغول بوده‌ام چشمانم ضعیف شده است و به دلیل این‌که رفت و آمد و هزینه‌های درمان برایم سخت و سنگین بوده تاکنون برای درمان اقدامی نکرده‌ام.

 

وی عنوان کرد: حال که پزشکان سپاه برای درمان مردم به شهرستان درمیان آمده‌اند من نیز برای درمان مراجعه کرده و با معاینه متخصص برایم عینک تجویز شده است.

 

 

محمدی یکی دیگر از بیمارانی بود که در بیمارستان اسدیه در گفتگو با خاورستان، گفت: من 28 سال سن داشته و مدت 4 سال است از بیماری سختی رنج می‌برم.

 

وی اظهار کرد: هزینه‌های درمان من بسیار زیاد و همسرم کارگر است و بارها برای درمان بیماری خود به کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیران استانی معرفی شده‌ام اما هزینه تهیه هر آمپول و تزریق آن برایم بسیار زیاد و به بیش از یک میلیون تومان می‌رسد.

 

 

این فرد بیان کرد: وقتی که شنیدم قرار است پزشکانی برای درمان بیماران به شهرستان درمیان بیایند خیلی خوشحال شده و از طرف پزشکانی که برای طرح غربال‌گری به روستای ما آمدند فرم ارجاع برای متخصص گرفته و امروز برای مراجعه به متخصص به اسدیه آمده‌ام.

 

وی با بیان این‌که همیشه برای تهیه دارو و آمپول عابر بانکی که یارانه ما به آن واریز می‌شود گرو داروخانه بوده است، عنوان کرد: امروز که برای معاینه و تهیه دارو به بیمارستان اسدیه آمدم نه‌تنها رایگان ویزیت شدم بلکه آمپول‌های مورد نظر نیز در اختیارم قرار داده شده است.

 

 

محمدی نیز در حالی که با گوشه چادرش اشک‌هایش را پاک می‌کرد، گفت: امیدوارم خداوند به همه افرادی که زمینه حضور پزشکان را در شهرستان درمیان فراهم کرده‌اند و به طور خاص تیم پزشکی که دو هفته است در منطقه ما حضور دارند جزای خیر دهد.

 

وی یادآور شد: از مسئولان شهرستان درمیان نیز درخواست دارم از این برنامه‌ها حداقل سالی یک‌بار در شهرستان مرزی و محروم درمیان اجرا کنند.

 

 

محمدحسین عباسی فرمانده مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه در گفتگو اختصاصی با خاورستان، اظهار کرد: طرح جهاد پزشکی میلاد تا میلاد با همکاری قرارگاه شهید ناصری، بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی از 14  تا 27 بهمن‌ماه در شهرستان مرزی درمیان اجرا شد.

 

وی افزود: پزشکان بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه از 14 تا 20 بهمن‌ماه طرع غربال‌گری در سطح روستاهای شهرستان درمیان داشته و بیمارانی را که نیاز به متخصص داشته‌اند برای ویزیت به متخصص ارجاع داده‌اند.

 

 

فرمانده مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه بیان کرد: با فراهم کردن ملزومات پزشکی و استقرار در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) اسدیه از 23 بهمن فعالیت متخصصان به طور کامل در محل بیمارستان آغاز و 27 بهمن‌ماه فعالیت تیم پزشکی به پایان رسیده است.

 

 

عباسی اظهار کرد: پزشکان بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) نیز با تیم پزشکان بهداری شمال شرق همکاری داشته که در مجموع بیش از 100 کادر پزشکی به مردم محروم شهرستان مرزی درمیان خدمات ارائه کردند.

 

 

وی بیان کرد: آمار خدمات طرح پزشکی میلاد تا میلاد نیروی زمینی سپاه که در محل بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شهر اسدیه مورد پذیرش قرار گرفته 4 هزار و 953 نفر بوده است.

 

فرمانده مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه ادامه داد: تعداد مراجعینی که نیاز به عمل جراحی و بستری داشتند به 316 نفر رسید و به یک هزار و 340 نفر نیز خدمات دندان پزشکی ارائه شد.

 

 

عباسی خاطرنشان کرد: تعداد بیمارانی که نیاز به چشم پزشکی داشته و برای برخی قرار است عینک رایگان واگذار شود به یک هزار و 20 نفر رسید و در مجموع طی پنج روز به  14 هزار و 5 نفر خدمات درمانی ارائه شده است.

 

وی اظهار کرد: علاوه بر این توزیع بسته‌های بهداشتی فرهنگی حدود 3 هزار مورد بوده است و آموزش مباحث بهداشتی برای 3 هزار و 215 نفر با حضور در مدارس و مساجد با برگزاری 31 جلسه انجام شده است.

 

 

فرمانده مرکز بهداری شمال شرق نیروی زمینی سپاه یادآور شد: هدف فقط رضای خداوند و خدمت‌رسانی به مردم محروم، مظلوم و مرزنشین شهرستان ولایت‌مدار درمیان بوده است و امیدوارم که تلاش من و همکارانم گوشه‌ای از مشکلات این مردم را کم کرده باشد.

 

در یکی از عمل‌هایی که توسط پزشکان در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) اسدیه انجام شده است توده چربی 4 کیلوگرمی از بدن یک بیمار 37 ساله خارج شده است.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما