شناسهٔ خبر: 24165782 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین جزئیات کسر خدمت و معافیت سربازی ایثارگران اعلام شد/مهلت یک ماهه برای ثبت نام

رئیس اداره منابع انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح‌ آخرین جزئیات کسر خدمت و معافیت سربازی ایثارگران را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

آخرین جزئیات کسر خدمت و معافیت سربازی ایثارگران اعلام شد/مهلت یک ماهه برای ثبت نامسردار موسی‌ کمالی رئیس اداره منابع انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح‌ در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اعلام جزئیات کسر خدمت 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران‌ گفت: در پی ابلاغ بهره‌مندی سالانه 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران‌ از بالاترین امتیاز، بر اساس ثبت‌نام انجام شده و پالایش آماری، صدور کسر خدمت برای 20 هزار نفر دارای بالاترین‌ امتیاز در 18 بهمن 96 ابلاغ‌ شد.

 رئیس اداره منابع انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: تمام سازمان‌های نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع باید در اسرع وقت زمینه اجرای آن را در یگان‌های نیروهای مسلح فراهم کنند و  اطلاع نداشتن از مقررات از هیچ یگانی‌ پذیرفته نیست‌.

 وی با بیان اینکه با توجه به آمار موجود در مرحله اول با امتیاز 28 و 29 می‌توانند به یگان‌ها مراجعه کنند‌، اظهار کرد: تمام کسانی که در سن مشمولیت‌ هستند سرباز دارای برگ اعزام، دانشجو و ... می‌توانند به یگان‌ها مراجعه کنند و ثبت‌نام اولیه در پلیس + 10 شرط نیست.

 سردار کمالی با تأکید بر اینکه برای افراد ثبت‌نام شده پیامکی ارسال نخواهد شد، خاطرنشان کرد: هر شخصی 28 و 29 امتیاز دارد و در سال 96 به سن مشمولیت‌ رسیده می‌تواند مراجعه کند.

 رئیس اداره منابع انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه افراد پس از ثبت اطلاعات در یگان مربوط یک نسخه از تأییدیه‌ را باید به پلیس + 10 جهت صدور کارت پایان خدمت و معافیت برای سایر مشمولان تحویل دهند، اظهار کرد: افراد دارای امتیاز 28 و 29 ظرف حداکثر‌ یک ماه باید ادعایی که در ثبت‌نام اظهار کرده‌اند را اثبات کنند.

 وی با بیان اینکه آموزش متصل به اعزام جبهه جزء سوابق جبهه محسوب می‌شود، گفت: هر یگانی‌ ابلاغ‌ دریافت‌ نکرده باید از رده‌ بالاتر خود پیگیر‌ دریافت ابلاغیه‌ شود.

 سردار کمالی خاطرنشان کرد: چنانچه ظرف‌ یک ماه ظرفیت‌ 20 هزار نفر تکمیل نشد امتیاز بعدی، 27 اعلام می‌شود.

 رئیس اداره منابع انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه متولدین سال 72 به قبل به 2 دسته‌ تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: دسته اول کسانی هستند که دارای امتیاز 28 و 29 هستند و با این مقررات با آنها رفتار می‌شود و دسته دیگر کسانی هستند که امتیاز 28 و 29 ندارند، لیکن‌ تا 19 آذر 96 به خدمت اعزام شده‌اند، یا سوابق‌ را ثبت کرده‌اند که برابر مقررات قبلی ماهی 9 روز کسر خدمت دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: از مجموع افرادی که برای استفاده از کسر خدمت و معافیت ایثارگری ثبت نام کرده اند، ۴۲ هزار و ۸۹۰ ادعای دارا بودن 28 یا 29 ماه سابقه ایثارگری کرده اند که البته تنها 20 هزار نفر آنها معاف می شوند.

کمالی همچنین افزود: از این تعداد نیز ۲۶ هزار نفر هم اکنون مشمول هستند.

وی یادآور شد: از تعداد 42 هزار و 890 نفری که دارای سابقه 28 یا 29 ماه ایثار گری هستند، آنهایی که به سن مشمولیت نرسیده اند، حذف شده و تنها 26 هزار نفر باقی مانده است که با هماهنگی های انجام شده، هر تعداد نفر از این افراد که بتوانند به صورت مستند سوابق ایثارگری را ارائه کنند از سربازی معاف خواهند شد.

 انتهای پیام/

آخرین جزئیات کسر خدمت و معافیت سربازی ایثارگران

نظر شما