شناسهٔ خبر: 24164341 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

راهیابی آثار هنرمندان مرکزی به جشنواره سینمای جوان کشور

خبرگزاری شبستان: مدیر انجمن سینمای جوانان استان مرکزی از راهیابی آثار هنرمندان استان مرکزی به پنجاه و نهمین جشنواره سینمای جوان کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید عبدالحمیدی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان مرکزی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک از برگزاری پنجاه و نهمین جشنواره سینمای جوان کشور خبر داد و افزود: این جشنواره در استان اصفهان به میزبانی کاشان از 4 تا 7 اسفند با حضور هنرمندان 10 استان کشور در سه رشته عکس، فیلم کوتاه و فیلمنامه برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه دراین دوره جمعا و در سه بخش مورد رقابت تعداد 2هزار و 180اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده گفت: از این تعداد 513 فیلم کوتاه کوتاه، یک هزار و 299 قطعه عکس و 368 فیلمنامه از هنرمندان استان های مرکزی، تهران، اصفهان، چهارمحال بختیاری، قم، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و لرستان به ثبت رسیده است.

 

عبدالحمیدی اظهار کرد: در بخش عکس 11 اثر از هنرمندان جابر غلامی، سینا یعقوب پور، محمدامین قناتی، مهدی تاج آباد، علی اصغریوسفی، رضوان مطهری منش، سپیده توجه، شمس الله دایی زاده، حسین عبدالحمیدی به این جشنواره راه یافت.

 

مدیر انجمن سینمای جوانان استان مرکزی ادامه داد: در بخش فیلم کوتاه 66اثر برای رقابت انتخاب شد که اثر«حلبی ساز» ساخته سعید شاه حسینی از استان مرکزی در این جشنواره می درخشد.

 

این مقام مسئول در ادامه گفت: جشنواره فیلم های کوتاه قرآن و عترت استان مرکزی (30بهمن) با نمایش همه آثار راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره در فرهنگسرای آیینه اراک پذیرای علاقمندان به هنر سینما خواهد بود.

 

وی افزود: 30 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده که در انتخاب اولیه تعداد 18اثر شامل( 4فیلم مستند و 14 فیلم داستانی) جهت نمایش و حضور در بخش مسابقه انتخاب شده است؛ انتخاب و داوری آثار توسط هیات سه نفره متشکل از سعید شاه حسینی، محمد زنده نام، سیعد عبدالحمیدی صورت گرفته است.

 

عبدالحمیدی ادامه داد: این جشنواره از سری برنامه های هفته قرآن و عترت به  همت معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، انجمن فرهنگی هنری و انجمن سینمای جوانان برگزار می شود.

 

مدیر انجمن سینمای جوانان استان مرکزی اضافه کرد: برگزیدگان این جشنواره در هفته اول اسفند طی مراسمی با حضور هنرمندان و مسئولان مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

 

نظر شما