شناسهٔ خبر: 24163964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار اندیشمندان هندی:

سکوت در برابر دشمنان، خیانت به دنیای اسلام است / دولتمردان سعودی برای خوش خدمتی به آمریکا مردم یمن را به خاک و خون می کشند

حوزه/ دولتمردان عربستان جا در پای اجداد خود یعنی ابوسفیان در دشمنی و قتل عام مسلمانان یمن و سوریه گذاشتند. ما ایرانیان، دولت مردان عربستان را نوکر امریکا می دانیم. این کشور برای سوریه ویمن نقشه می کشد، برای اثبات نوکری و خوش خدمتی به امریکا، مسلمانان یمن را می کشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار اندیشمندان هندی که در دفتر معظم له در قم برگزار شد،گفتند: امام اول شیعیان فرمودند« نباید در مقابل دشمنان سکوت کرد»، این مسئله نشان از اهمیت مبارزه با ظلم و ستم و مجاهدت در برابر استکبار و اسرائیل است.  

 این مرجع تقلید بیان داشتند: مسلمانان نباید در مقابل ظلم ساکت باشند. اهل علم در گذشته یک وظیفه داشتند و امروز نیز رسالت قیام در برابر ظالمان دارند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی باتاکید براینکه دولت مردان عربستان جا در پای اجداد خود، یعنی ابوسفیان در دشمنی و قتل عام مسلمانان یمن و سوریه گذاشته اند، تاکید کردند: ما ایرانیان، دولت مردان عربستان را نوکر آمریکا می دانیم. این کشور برای سوریه و یمن نقشه می کشد، برای اثبات نوکری و خوش خدمتی به آمریکا، مسلمانان یمن را می کشد.

این مرجع تقلید گفتند: ما ایرانیان نمی توانیم ظلم علیه مسلمانان را ببینیم و ساکت بشینیم. این آرزو است که ما با ظلم آنها  شریک شویم و در مقابل ظلم و حرکت آنها علیه مسلمانان مقابله نکنیم.

ایشان بیان داشتند: ما کاری به سیاست مداران نداریم، به مسلمانان می گوئیم، نباید در مقابل کفر و ظلم ساکت شد، اگر ساکت شویم، باید منتظر باشیم حوادثی مانند یمن، فلسطین و قدس دوباره تکرار شود. قدس را از همین طریق از ما گرفتند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: راه مبارزه با جبهه استکبار و ایادی آنها درمنطقه، مبارزه با ظلم، وحدت مسلمانان، عدم سکوت و بیداری مسلمانان در برابر جبهه استکبار است.

ایشان افزودند: درایران رهبری چون امام راحل و ولی فقیه بود که توانست مردم را در برابرظلم بیدار کند و موجب پیدایش انقلاب در جهان شود. این کار مهمی است که باید مسلمانان انجام دهند. وحدت و بیداری مهم است و باید برای مقابله با دشمنان این کار صورت گیرد.

ایشان با بیان اینکه در کشور هند عالمان و دانشمندان فرهیخته ای قرار دارند ، گفتند: از خصوصیات این کشور این است برای اهل علم،عالمان و دانشمندان احترام خاصی قائل هستند.

این مرجع تقلید افزودند: در سفری که در گذشته به هند و مراکز علمی مانند «علیگر» داشتم، در کنفراسن علمی به آنها گفتم علوم اسلامی با توحید  و خدا همراه بوده، ولی در ادامه راه این علوم اسلامی از سوی معاندین تبدیل به علوم سکولار شده و کاری کردند از دین و خدا در علوم اسلامی خبری نباشد.

معظم له با بیان اینکه تاریخ مایه عبرت است، اظهار داشتند: در گذشته تمام مناطق، تحت سیطره اسلام قرار داشت و علوم اسلامی از اسلام به سایر مناطق نفوذ کرده بود. امروز  لازم  است عظمت اسلام را در دانشگاه و مراکز علمی هند احیاء کنیم،  این رسالت مهم اندیشمندان مسلمان است.

۴۰/۳۱۳

نظر شما