شناسهٔ خبر: 24155124 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

۱۰ تقابل پرسپولیس با تیم های قطری بررسی شد

صاحب‌خبر - خاطره تلخ سنگین ترین شکست آسیایی
پرسپولیس در روز دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای یازدهمین بار در این رقابتها به مصاف یک تیم قطری می رود.
به گزارش وب سایت نود، پرسپولیس در ادوار گذشته ۱۰ بار مقابل تیم های قطری صف آرایی کرده که ۸ تقابل سرخپوشان با تیم های قطری در مرحله گروهی و ۲ دیدار هم در مرحله یک هشتم نهایی بوده است. پرسپولیس تا کنون ۴ بار برابر الغرافه و ۴ بار برابر لخویا به میدان رفته و ۲ بازی هم مقابل الریان انجام داده است. دیدار برابر السد قطر در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اولین تقابل دو تیم در ادوار مختلف این رقابتها خواهد بود. ۴ پیروزی، ۳ شکست و ۳ تساوی حاصل کار سرخپوشان در مصاف با تیم های قطری بوده است.
سنگین ترین شکست پرسپولیس در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برابر یک تیم قطری رقم خورده است؛ سرخپوشان در فصل ۲۰۰۹، در حالی که دیدار رفت را با نتیجه ۳ بر یک مقابل الغرافه پیروز شده بودند، در دیدار برگشت ۵ بر یک مغلوب این تیم شدند. در فصل ۲۰۱۲ هم پرسپولیس بار دیگر با این تیم همگروه شد و در بازی رفت ۳ بر صفر به پیروزی رسید و بازی برگشت در تهران هم به تساوی یک بر یک رسید.
در فصل ۲۰۱۵، پرسپولیس کار خود را با برتری ۳ بر صفر مقابل لخویا در تهران آغاز کرد، اما در دیدار برگشت با همین نتیجه مغلوب تیم قطری شد.
در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس ۴ بار برابر تیم های قطری به میدان رفت. در دور رفت مرحله گروهی با نتیجه ۳ بر یک مغلوب الریان شد و بازی برگشت دو تیم هم به تساوی بدون گل رسید. پرسپولیس پس از صعود از مرحله گروهی به مصاف لخویا رفت و در دیدار رفت در تهران مقابل این تیم به تساوی بدون گل رسید و در بازی برگشت با پیروزی یک بر صفر مقابل این تیم توانست جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آورد.
گفتنی تقابل پرسپولیس با تیم های قطری در کشور قطر هیچگاه با نتیجه مساوی به پایان نرسیده است؛ پرسپولیس در پنج بازی که در قطر به مصاف نمایندگان این کشور رفته، دو برد کسب کرده و ۳ بار هم مغلوب شده که شکست های سنگینی برای این تیم به حساب می آید؛ باخت ۳ بر صفر، ۳ بر یک و ۵ بر یک.

نظر شما