شناسهٔ خبر: 24154896 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

کوتاه از منطقه

آنکارا به واشنگتن پیشنهاد عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد به شرق رود فرات و استقرار نیروهای ترکیه‌یی و امریکایی در شهر منبج را داد. به گزارش اسکای‌نیوز، پیشنهاد عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد به شرق فرات و استقرار نیروهای ترکیه‌یی و

صاحب‌خبر -

پیشنهاد آنکارا به واشنگتن برای اداره مشترک منبج

آنکارا به واشنگتن پیشنهاد عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد به شرق رود فرات و استقرار نیروهای ترکیه‌یی و امریکایی در شهر منبج را داد. به گزارش اسکای‌نیوز، پیشنهاد عقب‌نشینی یگان‌های مدافع خلق کرد به شرق فرات و استقرار نیروهای ترکیه‌یی و امریکایی در شهر منبج سوریه در جریان سفر رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا به آنکارا مطرح شده است. به‌ گفته یک مسوول ترکیه‌یی، مسوولان امریکایی گفته‌اند که این پیشنهاد را بررسی می‌کنند. ترکیه از 20ژانویه عملیاتی را با همکاری ارتش آزاد سوریه برای آزادی شهر عفرین آغاز کرده است.

وزیر خارجه عمان در مسجد الاقصی

وزیر خارجه عمان در سفرش به فلسطین اشغالی از مسجد‌الاقصی در شهر قدس بازدید کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، یوسف بن علوی برای نخستین ‌بار به فلسطین سفر کرد و در شهر رام‌الله با مسوولان فلسطین گفت‌وگو کرد. وی بعد از دیدار با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به مسجد‌الاقصی رفت. بن علوی بعد از این دیدار از کشورهای عربی خواسته درخواست عباس را برای سفر به فلسطین و قدس اشغالی اجابت کنند.

ادعای پاکستان درباره کشتن سربازان هندی در کشمیر

ارتش پاکستان اعلام کرده یک پاسگاه دید‌بانی نظامیان هند را در منطقه کشمیر بعد از آنکه سربازان هندی با تک تیرانداز به یک خودرو سرویس مدرسه حمله کرده و راننده آن را کشتند مورد حمله قرار داده و ۵ سرباز هندی را کشته است. به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی ارتش پاکستان در بیانیه‌یی گفته این پست دید‌بانی نظامیان هند در نزدیکی روستای تاتا پانی از بین رفت. وی گفته هر گونه اقدام تروریستی هند علیه شهروندان بی‌گناه پاسخی درخور دریافت خواهد کرد. ارتش هند ادعای پاکستان را رد کرده و گفته، هیچ نقض آتش‌بسی از سمت خاک آن انجام نشده است. منطقه کشمیر به دو بخش تحت کنترل هند و پاکستان تقسیم شده است.

دمیرتاش: محاکمه من سیاسی است

رییس سابق حزب اپوزیسیون حامی کردهای ترکیه در جلسه دادگاهش گفت که اتهام‌های تروریستی علیه او با انگیزه‌های سیاسی است و دادگاه منصفانه برگزار نمی‌شود. به گزارش رویترز، صلاح‌الدین دمیرتاش از رهبران سابق حزب دموکراتیک خلق ترکیه که حامی کردهاست، متهم است که به عنوان عامل حزب پ.‌ک‌.ک عمل کرده و ریاست شاخه سیاسی آن را در دست داشته است. او تمامی اتهامات را تکذیب می‌کند اما در صورتی که گناهکار شناخته شود احتمالا با ۱۴۲سال حبس مواجه می‌شود. دمیرتاش که در انتخابات اخیر توانست نظر حامیان غیرکرد خود را نیز جلب کند به اتهام توهین به اردوغان نیز با مجازات 4سال حبس مواجه است.

 

نظر شما