شناسهٔ خبر: 24153962 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رئیس حزب «مصر قدرتمند» نیز بازداشت شد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: دادستانی مصر وابسته به دولت «سیسی»، در ادامه اقدامات و بازداشت مخالفان رئیس جمهوری این کشور، «عبدالمنعم ابوالفتوح »، از سیاستمداران مصری را تنها چند روز پس از «دشمن» خواندن رژیم صهیونیستی و انتقاد از سیاست های سرکوبگرانه «سیسی»، به اتهام «ارتباط با اخوان المسلمین» بازداشت کرد.در همین رابطه رسانه‌های مصری از بازداشت «عبدالمنعم ابوالفتوح»، سیاستمدار سرشناس مصری خبر دادند. به گفته این منابع، دادستانی کل مصر، دستور احضار و بازداشت «عبدالمنعم ابوالفتوح»، از سران اخوان المسلمین و رئیس حزب «مصر القویة» (مصر قدرتمند) را به اتهام ارتباط با گروه های مسلح وابسته به اخوان المسلمین صادر کرده است و نیروهای امنیتی، وی و شمار دیگری از اعضای حزب او را بازداشت کرده اند.
در همین حال، وزارت کشور مصر پس از بازداشت ابوالفتوح ، در بیانیه‌ای علت دستگیری وی را تلاش او برای ایجاد ناامنی در مصر اعلام کرد !
در خبر دیگری، رهبر گروه تروریستی القاعده از جریان‌های تندرو در مصر خواست سلاح به دست بگیرند و با دولت «سیسی» مقابله کنند.«ایمن الظواهری» در پیام صوتی با عنوان «پیام‌های کوتاه به ملت پیروز، بشارت پیروزی به فرزندانمان در مصر»، گفت: آنچه مصری‌ها در ژانویه ۲۰۱۱انجام دادند، به هدر رفت و به دلیل روی کار آمدن رهبران حقیر از دست رفت.

نظر شما