شناسهٔ خبر: 24151073 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایده پردازی و کار آفرینی با هدف پیشگیری از جرم در سومین جشنواره ایده ها و فرصت ها

سومین جشنواره ایده ها و فرصت ها(اولین استارتاپ ها) با هدف حمایت از ایده های خلاقانه پیشگیری از جرم به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در این جشنواره که با حمایت معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه و همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در دانشگاه شریف برگزار شد 65تیم بزرگسال و دانش آموز ایده های پیشگیرانه خود را عرضه کردند.
طراحی نرم افزار تلفن همراه، نرم افزار رایانه ای، بازی های رایانه ای، وب سایت در حوزه پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی حوزه خانواده، فضای مجازی،تخلفات رانندگی، اسیب های اجتماعی و جرائم اقتصادی از مهمترین محورهای این جشنواره بود.
در این دوره از جشنواره 350 تیم ایده های خلاقانه خود را از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند که در نهایت پس از داوری 11 تیم خلاق و ایده پرداز دانش آموزی و 54 تیم بزرگسال امروز با هم رقابت کردند.
- نرم افزار پیشگیری از تصادفات رانندگی
احمد دانش آموز دوره پیش دانشگاهی نرم افزار جالبی را برای پیشگیری از تصادفات رانندگی طراحی کرده است.
وی درباره نحوه اجرای این نرم افزار می گوید: این نرم افزار با قابلیت نصب روی تلفن همراه به رانندگان هشدار می دهد. هشدار در هنگام خواب آلودگی راننده از مهمترین قابلیت های این نرم افزار در تصادفات رانندگی است.
- بازی رایانه ای سیب سلامت
سمیرا دانش اموز دیگری است که امروز از تبریز با یک بازی رایانه ای در جشنواره حاضر شده است و گفت: این بازی رایانه ای در مراحل مختلف هشدارها و راهکارهای پیشگیری از افسردگی را ارائه می کند.
به گفته این دانش آموز ایده پرداز ، بازی رایانه ای سیب سلامت نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
- نرم افزار وکیل یار
مجید یکی دیگر از شرکت کنندگان در این جشنواره به همراه دوستانش نرم افزاری جالب طراحی و عرضه کرده است.
او درباره این نرم افزار می گوید: با کمک این نرم افزار همه می توانند به راحتی با وکلا مرتبط شوند البته اگر کسی توانایی گرفتن وکیل برای پیگیری پرونده خود را نداشته باشد با همین نرم افزار به وکلای خیر مرتبط می شود.
- ایده پردازی خانوادگی
در این دوره از جشنواره تیم خانوادگی هم مهمترین نکات پیشگیری از اسیب اجتماعی طلاق را در قالب نرم افزار ارائه کرده بودند.
به گفته طراح این نرم افزار، شناخت زوجین از یکدیگر و برقراری ارتباط موثر و سازنده در زندگی مشترک از مهمترین قابلیت های این نرم افزار است.
- واکسن پیشگیری از جرم
اما یکی از شرکت کنندگان در این جشنواره واکسن جالبی تولید کرده بود که البته از جنس واکسن هایی که می شناسیم نیست.
این ایده پرداز جوان واکسن پیشگیری از آسیب های اجتماعی را در قالب کارت های کوچک جیبی طراحی کرده بود تا خواننده هر روز با یکی از کارتها زندگی خودش را شروع کند،​ کارتهایی که مطالب تاثیر گذار همراه با روایت دینی را در دل خود جای داده است.
- جشنواره ای با هدف کار آفرینی
اما یکی از مهمترین اهداف این جشنواره اشتغالزایی و کارآفرینی برای افراد مختلف بود.
آنطور که دبیر علمی جشنواره می گوید پس از این رویداد بیش از 100 فرصت شغلی و 20موسسه علمی و دانش بنیان ایجاد می شود.
به گفته امیر حسین اسدی همه برگزیدگان این جشنواره از حمایت های مالی و تسهیلات بانکی کم بهره بهرمند می شوند تا بتوانند ایده های خودشان را به محصول تولیدی تبدیل کنند.
- حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از ایده پردازان
سیدمحمدحسین نیری هم می گوید: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کمک و حمایت معاونت پیشگیری از جرم قوه قضاییه این جشنواره را طراحی کرده است تا از نخبگان جوان حمایت های مادی و معنوی به عمل بیاید.
به گفته دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری برنامه حمایتی از شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق پیش روی ایده پردازان قرار دارد تا بتوانند تبدیل به یک شرکت حقوقی شوند ضمن این که در حوزه شرکت های دانش بنیان حدود ۱۱۰ محور حمایتی ارائه شده است.
سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها(اولین استارت آپ در حوزه اسیب های اجتماعی) به همت معاونت پیشگیری جرم قوه قضاییه از تاریخ 26 و 27 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه شریف برگزار شد.
 

نظر شما