شناسهٔ خبر: 24150292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد| حضور گسترده مردم موجب خنثی شدن توطئه دشمنان شد

R41452/P1336/S6,69/CT7

ائمه جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تأکید کردند: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب خنثی شدن توطئه دشمنان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: شیطان به دنبال گمراه کردن کسانی است که می خواهند در مسیر الهی حرکت کنند.

امام جمعه دهدشت ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: سه شنبه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است و ایام فاطمیه دوم 5 روز که دو روز قبل و بعد از آن را نیز ایام فاطمیه می‌نامند که در این ایام برای بانوی جهان اسلام عزاداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه سراسر زندگی حضرت زهرا الگوست افزود: خداوند برای هدایت انسان‌ها هم مردان بزرگ و هم زنان بزرگ و با عظمتی فرستاد تا الگویی برای همه انسان‌ها باشند.

حسینی ادامه داد: در برخی از روایات داریم که حضرت فاطمه زهرا(س) حجت الله علی الحجج هستند یعنی بر تمام انبیاء و اولیاء حجت هستند که این مقام بسیار بلند و با عظمتی است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت برجسته حضرت زهرا(س) الگوی مناسبی برای زندگی ماست، تصریح کرد: اگر انسان‌ها در مسیر و شیوه زندگی خود حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند هم در این دنیا و هم در آخرت سعادتمند می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه هر چه انسان زُهد داشته و ساده زیست‌تر باشد مرتبه او نزد خداوند متعال بالاتر است، گفت: نیاز امروز ما الگو برداری از زندگی اهل بیت(ع) به خصوص حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی عنوان کرد: کسی که در مسیر حیوانی و شهوانی قرار بگیرد حتی اگر کاخ‌های مجلل هم داشته باشد زندگی او زندگی پست و حقیری است.

امام جمعه دهدشت ضمن تشکر از حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن، خاطرنشان کرد: شما مردم ولایی با شکوه و عظمت هر چه تمام ‌تر غیرت خود را به جهانیان نشان دادید و جبهه نظام و اسلام را تقویت و با این حرکت دشمنان را مأیوس کردید.

حسینی افزود: شما با حضور گشترده خود ضربه ای مهلک و مشتی سنگین به دهان استکبار جهانی زدید و دشمن بر روی این حرکت شما حساب می‌کند.

وی یادآوری کرد: کودتای 28 مرداد در دولت مصدق زمانی اتفاق افتاد که آمریکایی‌ها به مصدق گفتند طرفداران خود را از خیابان جمع آوری کن و همین که مردم را از کف خیابان‌ها جمع کردند، کودتا انجام شد.

حسینی با بیان اینکه حضور گسترده موجب خنثی کردن توطئه‌های دشمنان می‌شود، گفت: به محض اینکه مردم صحنه را خالی کنند دشمن توطئه‌های خود را اجرا می‌کند و تا زمانی که مردم با حضور گسترده در صحنه هستند دشمن هیچ کاری نمی‌تواند کند و فقط عربده می‌کشد.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه دشمنان به دنبال فرصت هستند و فرصت زمانی به دست دشمنان می‌افتد که مردم در صحنه نباشند، افزود: اگر مردم همراه حضرت ابی عبدالله در صحنه حضور داشتند و فریب توطئه دشمنان را نمی‌خوردند، حادثه تلخ عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.

وی با بیان اینکه اگر در راهپیمایی‌ها حضور پیدا کنیم و تکبیر بگوییم دشمنان می‌ترسند، گفت: حضور مردم در راهپیمایی‌ها یک جهاد مقدس است و همانند شمشیر کشیدن در جبهه بر علیه دشمنان خداست.

امام جمعه لنده: تنها با روحیه جهادی می‌توان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در جامعه اجرا کرد

حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لنده اظهار داشت: خداوند می‌فرماید اگر انسان‌ها تقوا پیشه و دستورات الهی را رعایت کنند ما برکات را از آسمان و زمین بر آنها نازل می‌کنیم.

امام جمعه لنده ضمن تشکر از حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: ملت ایران با حضور تماشایی خود به جهانیان نشان دادند که در مسیر انقلاب و ولایت قرار دارند.

محمودی اصل افزود: ملت ایران نشان دادند که هنوز به پای آرمان‌های امام، انقلاب و نظام خود ایستاده‌اند و هر کجا که لازم باشد با حضور گسترده خود از ولایت و رهبری تبعیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 22 بهمن مشق آزادی و آزادگی در سایه انقلاب اسلامی است، گفت: مردم ایران هرساله با حضور گسترده و حماسی خود خواب دشمنان را آشفته‌تر می‌کنند.

محمودی اصل با بیان اینکه مردم با حضور خود در راه پیمایی 22 بهمن نشان دادند که پیرو ولایت هستند، افزود: اما مسئولان نباید از دغدغه‌ها و گلایه‌های مردم غفلت کنند و باید در جهت مرتفع کردن مشکلات تمام سعی و تلاش خود را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم از ایجاد فاصله طبقاتی گلایه‌مند هستند، گفت: مسئولان ناکارآمد و کسانی که به دنبال اشرافیگری در سطح جامعه هستند باید کنار گذاشته شوند.

محمودی اصل به خطر نفوذ دشمن در سطوح مدیریتی کشور اشاره کرد و افزود: مسئولان باید در این زمینه بیشتر مراقب باشند و حواسشان باشد که در دام نوذی های دشمنان نیفتند.

وی به اهمیت اجرای اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان تنها با روحیه جهادی می‌توانند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در سطح جامعه اجرا کنند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما