شناسهٔ خبر: 24147261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونق طرح‌های توسعه‌ای کهگیلویه وبویراحمد توسط قرار گاه خاتم الانبیاء

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: برخی طرحهای توسعه‌ای این استان از جمله جاده ملی پاتاوه - دهدشت و آبرسانی به شهرهای کهگیلویه بزرگ که توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا هستند شتاب و رونق می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ علی محمد احمدی چهارشنبه شب هفته جاری به همراه نمایندگان شهرستان‌های و بویراحمد و دنا و کهگیلویه با سردار عبدالله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در تهران دیدار کردند.
احمدی اظهار داشت: از جمله طرح‌های مورد تأکید و مطرح در این دیدار جاده ملی پاتاوه - دهدشت، آبرسانی به شهرهای دهدشت، سوق، لنده و بهمئی و همچنین آبرسانی به حدود 5 هزار و 500 هکتار زمین‌های کشاورزی دهدشت غربی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت این طرح‌های مهم توسعه‌ای در استان گفت: جاده ملی پاتاوه دهدشت که از سال 1373 تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده برای تکمیل و بهره برداری آن افزون بر یک هزار و 500 میلیارد ریال نیاز است.
وی گفت: این جاده به طول 137 کیلومتر از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
از این میزان جاده ارتباطی تاکنون بیش از 56 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
احمدی افزود: طرح آبرسانی از طریق سد کوثر نیز از جمله طرح‌های مهم توسعه‌ای در شهرستان کهگیلویه است که با بهره‌برداری از آن علاوه بر تأمین آب آشامیدنی شهرهای چهارگانه، آب شرب 350 روستا در مسیر این طرح با جمعیتی بیش از 87 هزار و 700 نفر نیز تأمین خواهد شد.
احمدی یادآور شد: طرح آبرسانی به اراضی دهدشت غربی نیز از جمله طرح‌های تأثیرگذار در شکوفایی وتوسعه اقتصادی این شهرستان است که با بهره برداری از آن بیش از پنج هزار و 500 هکتار از زمین‌های تشنه این منطقه را تأمین خواهد کرد.
وی ابراز داشت: این طرح نیز یکی از خواسته‌های جدی و مطالبات به‌حق مردم این منطقه است.
وی گفت: در دهه فجر امسال 370 طرح عمرانی و اقتصادی با بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار، در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی و افتتاح شدند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از این تعداد 185 طرح عمرانی، 178 طرح اقتصادی و هفت طرح نیز در حوزه گردشگری بوده است.
احمدی ادامه داد: از محل اجرا و بهره برداری این طرح‌ها نیز 725 شغل مستقیم ایجاد شد.
در این دیدار فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا بر ضرورت شتاب بخشی و همچنین تأمین اعتبار مورد نیاز برای این طرح‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام /غ

رونق گرفتن طرح های عمرانی استان

برچسب‌ها:

نظر شما