شناسهٔ خبر: 24142448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن: ایران به ما موشک نداده است

R36348/P36447/S8,90,95/CT10

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که بر خلاف ادعای کشورهای متجاوز، ایران به ما موشک نداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عبدالعزیزبن حبتورنخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت: امارات نتوانست نقشه‌های خود را برای عدن عملی کند.

وی  افزود: عناصر مسلح در عدن، گروهی از مزدوران هستند که از فرماندهان نظامی سعودی و اماراتی دستور می‌گیرند.

بن حبتور اظهار داشت: عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی و شبه‌ نظامیانش و همچنین همچنین شبه نظامیان برخوردار از حمایت‌‌های امارات، فاقد برنامه‌ای ملی برای یمن هستند.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه اشغال یمن توسط امارات، بخشی از پروژه مشترک این کشور با عربستان است، افزود: امارات قسمتی از یمن و عربستان نیز قسمتی دیگر را می‌خواهد.

وی افزود: آن‌‌ها معتقدند که ایران به ما موشک داده در صورتی که ایران چیزی به ما نداده است.

بن حبتور گفت: حوادث سپتامبر سال 2017 برای همه ملت یمن و کنگره ملی و انصارالله یک فاجعه به شمار می‌رود.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در سخنانش به صورت صریح، بر شراکت بین کنگره ملی و انصارالله تاکید کرد و این شراکت ادامه دارد.

بن حبتور گفت: ما مخالف انتقال بانک مرکزی از صنعا هستیم و قبلا پیشنهاد دادیم که این بانک از درگیری‌ها دور نگاه داشته شود.

وی تاکید کرد که اسماعیل ولدالشیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن، اختیار تصمیم‌گیری نداشت، زیرا تصمیم را کشورهای متجاوز می‌گرفتند.

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: جنگ از ریاض و ابوظبی بر ما تحمیل شد.  ما آماده گفت‌وگو با شیطان به منظور توقف جنگ هستیم و ما از ادامه جنگ هیچ نفعی نمی‌بریم.

بن حبتور گفت: ما آماده صلح هستیم اما به شرط اینکه تصمیم‌گیری سیاسی به دست یمنی‌ها باشد.

وی تاکید کرد: ما محال است که تسلیم بشویم.

انتهای پیام/

نظر شما