شناسهٔ خبر: 24140158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اراک| نقاط حادثه‌خیز استان مرکزی ایمن سازی می‌شود

R41371/P1494/S6,73/CT1

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از احداث چهار زیرگذر در استان خبر داد و گفت: این زیر گذرها از نقاط پرحادثه استان هستند که با بهره‌برداری از آنها این نقاط پرحادثه برطرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

علی زندی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به نقاط پرحادثه استان اظهار داشت: چهار زیرگذر به منظور برطرف‌سازی نقاط پرحادثه استان درحال احداث است که احداث این زیرگذرها با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی درحال انجام بوده و شامل چهار زیرگذر سه راهی آوه، حاجی‌آباد، نادرآباد و تقاطع شهرک پرندک می‌‌شوند که تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به زیرگذر سه راهی آوه-ساوه به سلفچگان گفت: تاکنون 600 میلیون تومان برای اجرای باکس این زیرگذر هزینه شده و برای تکمیل راه‌های دسترسی و آسفالت آن به 750 میلیون تومان دیگر اعتبار نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: زیرگذر روستای حاجی‌آباد در کیلومتر چهار محور اراک-سلفچگان هم 600 میلیون هزینه داشته است.

زندی‌فر بیان کرد: اصلاح و احداث زیرگذر تقاطع روستای نادرآباد در محور آشتیان-فرمهین با کمک یک خیر درحال انجام است که تاکنون از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل  جاده‌ای استان 350 میلیون تومان هزینه شده و زیرسازی و آسفالت این زیرگذر که از نقاط پرحادثه شهرستان آشتیان است به 450 میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز دارد تا  به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: اجرای باکس تقاطع شهرک صنعتی پرندک محور قدیم ساوه–تهران هم با اعتبار 600 میلیون تومان تکمیل شده  و در ادامه برای تکمیل رمپ‌های ورودی و خروجی زیرگذر مبلغی بالغ بر 700 میلیون تومان نیاز دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به مشکلات احداث زیرگذرها که از نقاط پرحادثه محسوب می‌شوند گفت: هر 4 زیرگذر از زمین‌های کشاورزی عبور می‌کند که آزادسازی زمین با مشکلاتی مواجه است.

زندی‌فر عنوان کرد: در برخی شهرستان‌ها فرمانداری‌ها برای جابه جایی شبکه‌های تاسیسات زیربنایی  و معارضان دخالت کردند و 50 درصد مشکلات برطرف شده است، بنابراین به همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان و فرمانداری‌ها برای این تقاطع‌ها نیاز داریم تا این نقاط هر چه زودتر برطرف و زیرگذرها در دسترس عموم قرار گیرند.

انتهای پیام/ ع

نظر شما