شناسهٔ خبر: 24139167 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لاشه موشک ضدهوایی سوری چطور به تل‌آویو رسید؟

لاشه موشک ضدهوایی شلیک شده به سمت جنگنده اسرائیلی که در جولان اشغالی سوریه سقوط کرد، به دست مقامات صهیونیست رسانده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع محلی می‌گویند «عوامل اسرائیلی» در مناطق مرزی سوریه، لاشه یک موشک ضدهوایی که روز شنبه به سمت جنگنده ارتش رژیم صهیونیستی شلیک شده بود به داخل فلسطین اشغالی انتقال دادند.

روز شنبه و درپی تجاوز نظامی جنگنده‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و پاسخ پدافند هوایی این کشور، لاشه 3 موشک ضد هوایی از سامانه S200 در مناطقی نزدیک مرز شمالی فلسطین اشغالی یافت شد.

به نوشته وبگاه «الخلیج أونلاین» لاشه موشک اول در شمال اردن، بخشی از موشک دوم در مرز سوریه-لبنان و تکه‌ای از موشک سوم بین روستای عین‌التینه و قصیبه در داخل سوریه و نزدیک بلندی‌های جولان اشغالی سقوط کرده بود.

منابع محلی در جولان اشغالی به «الخلیج اونلاین» گفتند آن تکه‌ای که در نزدیکی جولان اشغالی سقوط کرد، به وسیله «عوامل اسرائیلی» به دست مقامات رژیم صهیونیستی رسانده شده است.


تصویر لاشه موشک S200 سقوط کرده

منطقه‌ای که لاشه موشک S200 در آن سقوط کرده، اکنون در تصرف معارضان سوری است و به احتمال زیاد توسط خود آنها به داخل فلسطین اشغالی انتقال داده شده است.

این رژیم مدعی است که روز شنبه یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-16 اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه‌ای سوری است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین‌الملل بخشی از سوریه به شمار می‌آید.

یک مقام اسرائیلی تایید کرد که جنگنده این رژیم پس از عملیات در سوریه، هدف اصابت موشک پدافند هوایی سوریه قرار گرفته و سرنگون شده است. این اولین بار از سال 1982 است که اسرائیل تایید می‌کند که یک جنگنده‌اش هدف سامانه دفاعی سوریه قرار گرفته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی این حادثه را «ضربه‌ای به اعتبار و ابهت» نیروی هوایی اسرائیل توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

نظر شما