شناسهٔ خبر: 24138288 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از حوزه تئاتر؛

نمایش «آه بر انکار ماه» در فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود

تهران-ایرنا-نمایش «آه بر انکار ماه» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در فرهنگسرای ارسباران به روی صحنه می رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از فرهنگسرای ارسباران، این نمایش کاری از گروه فرهنگی هنری ارمغان است که سروش طاهری، میرنادر مظلومی، علیرضا پاکزاد، حمید فتوحی در آن ایفای نقش می کنند.
مهدی اسماعیلی(تهیه کننده)، سعید اسماعیلی(مشاور هنری)، داود اسداللهی(طراح حرکات فرم)، علی طهرانچی(طراح صحنه) از دیگر عوامل نمایش «آه بر انکار ماه» هستند.
علاقه مندان برای تماشای این نمایش می توانند تا یکم اسفند ساعت 19:30 به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

*اجرای نمایش آیینی «بانوی مهربانی» در فرهنگسرای خاوران
این نمایش آیینی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با مشارکت مدرسه صدیقه کبری (س) و پایگاه مالک اشتر در سالن مطهری فرهنگسرای خاوران اجرا می شود.
ایام فاطمیه اول از 13 تا 15 جمادی‌الاول و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی‌الثانی است که شیعیان به عزاداری برای شهادت حضرت فاطمه دختر پیامبر اسلام(ص) می‌پردازند.
در نمایش آیینی «بانوی مهربانی» 15 نفر از دانش آموزان مدرسه صدیقه کبری (س) به ایفای نقش پرداخته و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را روایت می کنند.
علاقه مندان برای تماشای این نمایش آیینی می توانند روزهای 26 و 27 بهمن ماه ساعت 15 تا 17 به فرهنگسرای خاوران واقع در میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، فرهنگسرای خاوران مراجعه کنند.

*خوانش و نقد نمایش «یک کلیک کوچولو» در هشتمین تئاتر کاغذی فرهنگسرای ارسباران
نمایش «یک کلیک کوچولو» به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی حسین جزجوادی با حضور نویسنده اثر، بهزاد صدیقی نمایش نامه نویس، کارگردان و منتقد، مصطفی محمودی منتقد، مدرس و پژوهشگر تئاتر شنبه 28بهمن ماه ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران خوانش و نقد می شود.
پرستو نوری، پوریا تاری، زینب خاتون پناهنده، حسین جزء جوادی، شکوفه جعفری، حمیددارایی، امیر رضایی نقش خوانان این نمایش هستند.

*خوانش نمایشنامه «نگاهمان می کنند» در فرهنگسرای گلستان
این نمایشنامه به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی رضا تفکری توسط گروه هنر آواتیاتر در فرهنگسرای گلستان خوانش و نقد و بررسی می‌شود.
مریم باقری، همایون ظفرپور، مهشید اژده فر، حامی برازنده نژاد، زهره کرمی و تورج لقمانی پور نقش خوانان، محمدمهدی منصوری تنظیم کننده افکت و افکتور و علی نجات عکاس و طراح پوستر این نمایشنامه خوانی هستند.
نمایشنامه «نگاهمان می‌کنند» دعوت به دید زدن زندگی خصوصی دیگران است این نمایش در سه اپیزود با مضمونی اجتماعی به معضلات فرهنگی، شک و تردیدها، خیانت و لو رفتن و ... در روزگار معاصر پرداخته و بر موضوع احساس نبود امنیت انسان معاصر زیر نگاه دیگران و تهدید زندگی خصوصی متمرکز می‌شود.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می توانند شنبه 28 بهمن ماه ساعت 19 به فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک مراجعه کنند.

*خوانش نمایشنامه «ملودی شهر بارانی» در فرهنگسرای رسانه
نمایشنامه‌خوانی «ملودی شهر بارانی» نوشته اکبر رادی و کارگردانی میکائیل شهرستانی، شنبه 28 بهمن و 12 اسفندماه ساعت 19 در فرهنگسرای رسانه و شبکه‎های اجتماعی اجرا می شود.
این برنامه نمایشنامه خوانی کاری از آکادمی بازیگری «ژیوار» است که با سرپرستی و کارگردانی میکائیل شهرستانی اجرا می شود.
میکاییل شهرستانی، منیر ماندنی، مسعود آشوری، عالیه شریفی، هستی مسلم زاده، مرجان رستمی نیا، مهدی ارجمند و محسن زمانی نقش خوانان و لعبت حسینی صحنه خوان نمایشنامه «ملودی شهر بارانی» هستند.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه نمایشنامه خوانی می توانند از طریق سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com/theater/night-count اقدام به رزرو و تهیه بلیت کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 3-22888782 داخلی 215 تماس بگیرند.
فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی در ابتدای خیابان پاسداران، خیابان گل نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا واقع است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

انتهای پیام /*

نظر شما