شناسهٔ خبر: 24137246 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

درکمیته فوتبال ساحلی چه خبر است؟

صاحب‌خبر -

آرمان- سرمربی تیم فوتبال ساحلی کشورمان ظاهرا با تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران قطع همکاری کرده است. در این خصوص اخبار ضدونقیضی روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفته است.

بازگشت اوکتاویو

پس از دوران موفق مارکو اوکتاویو با تیم ملی فوتبال ساحلی، او یک بار دیگر عهده‌دار سکان هدایت این تیم شد. هر چند پیش از این عنوان شده بود که طبق توافقات هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، وی بازهم روی نیمکت تیم ساحلی خواهد نشست؛ اما قرارداد او امضا نشده بود تا اینکه روز 12 مهرماه سال جاری نشست مشترکی با حضور محمدرضا ساکت، دبیرکل، مارکو اوکتاویو و پریا شهریاری، رئیس دپارتمان فوتبال ساحلی در دفتر دبیرکل فدراسیون فوتبال تشکیل شد و قرارداد اوکتاویو به امضای طرفین رسید. تیم ملی با بازگشت سرمربی خود عنوان سومی رقابت‌های جام بین قاره‌ای در امارات را به‌دست آورد اما بعد از گذشت مدتی زمزمه جدایی شنیده شد. محمدرضا ساکت، دبیر کل فدراسیون فوتبال گفت: «مارکو اوکتاویو، سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی بدون اجازه فدراسیون فوتبال از ایران خارج شده و به همین دلیل از سمتش برکنار شده است».

پشت پرده جدایی

ورزش سه در این خصوص نوشت:« غیبت‌های اوکتاویو در تیم ملی در حالی از دو ماه قبل پنهان مانده بود که ایران در رقابت‌های پرشین کاپ که چندی پیش در جم برگزار شد نیز بدون مربی برزیلی و با هدایت دستیاران ایرانی او به مصاف رقبا رفت.در آن برهه مسئولان کمیته ساحلی در تشریح دلایل غیبت اوکتاویو برزیلی روی نیمکت ایران به مشکلات خانوادگی این مربی اشاره و مدعی بودند مرد برزیلی با مرخصی در کشورش به‌سر می‌برد؛ در حالی که هم زمان با این ادعاها اوکتاویو در صفحات مجازی خود تصاویری از حضور در کنار خانواده و خوشگذرانی‌ها را منتشر می‌کرد. اما کلید تمام ابهامات در ماجرای برکناری مربی برزیلی به رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های جهان در جامی ملقب جام موندیالیتو در برزیل برمی گردد؛ تورنمنتی که پارس جنوبی به نمایندگی ایران در آن حاضر شد و به مقام نایب قهرمانی رسید. در این جام مارکو اوکتاویو نیز حضور داشت؛ اما نه به‌عنوان سرمربی ایران؛ بلکه به‌عنوان سرمربی باشگاه اسپورتینگ لیسبون پرتغال که چندان هم برای او و شاگردانش خوب پیش نرفت؛ چون بین هشت تیم در پله آخر ایستاد.این اتفاق از دید رسانه‌ها پنهان ماند؛ اما روسای فدراسیون و کمیته ساحلی که از آن مطلع شده بودند، برای این که هر چه سریع‌تر به ماجراها و حاشیه‌های احتمالی فیصله بدهند، فشارها روی اوکتاویو برای بازگشت به ایران را بیشتر کردند؛ اما مربی برزیلی زیر بار نرفت و مدعی شد به‌خاطر مشکلاتی که در راه همکاری‌اش با تیم ملی ایران دارد،ترجیح می‌دهد دیگر برنگردد؛ به همین خاطر فدراسیون هم به‌صورت یک‌طرفه قرارداد این مربی را فسخ کرد».

تکذیبیه؟

روز گذشته اما صحبت‌های دبیر کل فدراسیون تغییر کرد. محمدرضا ساکت دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره این که او بدون اجازه تهران را ترک کرده گفت: اوکتاویو به‌دلایل شخصی تهران را ترک کرده اما این برای ما قابل قبول نبود و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. او در واکنش به این موضوع که آیا با اوکتاویو قطع همکاری می‌کنند،هم تاکید کرد که این موضوع از سوی فدراسیون فوتبال مطرح نیست و فقط قرارداد اوکتاویو از نظر قانونی پیگیری خواهد شد. مارکو اوکتاویو درباره اتفاقات ماه‌های اخیر و اظهارات محمدرضا ساکت اظهار کرد: متاسفانه من به‌خاطر مسائل خانوادگی مجبور به ترک اضطراری ایران شدم اما این موضوع را به اطلاع دپارتمان فوتسال ساحلی رسانده بودم. سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی با بیان این که بعد از نوروز ۹۷ به ایران بازمی‌گردد،افزود: بعد از بازگشت به ایران به سراغ پروژه بسیار زیبای خودمان که تا جام جهانی ادامه دارد،خواهیم رفت. او با تشکر از ارکان فدراسیون فوتبال گفت: از ساکت، تاج و خانم شهریاری به‌خاطر حمایت‌هایی که از من در حل مشکلاتم داشتند،تشکر می‌کنم. به‌زودی به ایران برمی‌گردم. تیمم را دوست دارم و عاشق ایران هستم.

ابهام

اینکه فدراسیون فوتبال و کمیته فوتبال ساحلی چه تصمیمی در مورد سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی دارد و چرا مصاحبه‌های ضد و نقیضی مطرح می‌شود،یک‌طرف، ابهام بعدی در مورد رئیس این کمیته است. پریا شهریاری که در بدو ورود به فدراسیون فوتبال یک تایپیست بوده بعد از 10 روز ارتقای شغلی می‌یابد و رئیس دفتر و منشی دبیرکل فدراسیون فوتبال دانشور می‌شود. وی براساس آنچه خودش تعریف می‌کند در ‌سال ١٣٨٨ و با حمایت مهدی محمدنبی و مدیران فدراسیون فوتبال به عضویت دپارتمان فوتبال ساحلی بانوان درآمد!

نظر شما