شناسهٔ خبر: 24136742 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سند ملی راهیان نور تصویب شد

ششمین جلسه هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز به ریاست سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا صفایی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار اصلانی نماینده معاون هماهنگ کننده سپاه، حجت‌الاسلام ملکدار نماینده مدیر حوزه‌های علمیه، حسین هاشمی قائم مقام وزیر کشور، محسن جوادی نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غفاری نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ایازی نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معصومی‌راد نماینده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رنجبر نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اصغر مسعودی نماینده رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور یافت.

در حاشیه این جلسه سرداربهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: در جلسه هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گزارش شرفیابی خدمت فرمانده معظم کل قوا، همایش مدیران بنیاد و عملکرد و دستاوردهای پنج ساله بنیاد ارائه شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه سند ملی راهیان نور کشور پس از بحث و بررسی توسط اعضا به تصویب رسید که البته قرار شد اصلاحاتی نیز در آن صورت بگیرد و پس از تصویب رهبر معظم انقلاب در کشور اجرا خواهد شد.

کارگر خاطرنشان کرد: در این جلسه نظارت بر آثار ادبی و تاریخی در حوزه دفاع مقدس تصویب شد که برعهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باشد.همچنین گزارش بودجه سال ۹۶ و توصیب بودجه سال ۹۷ هم انجام شد. علاوه بر این معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح نیز به عنوان عضو جدید هیأت امنای این بنیاد معرفی شد.

وی یادآور شد: جلسه دوم نیز درباره موزه انقلاب اسلامی و دغاع مقدس بود. باغ موزه تهران اول اسفندماه سال گذشته با تصویب مقام معظم رهبری به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبدیل شد.هم اکنون همکاری خوبی بین شورای شهر و شهرداری تهران و این موزه در جریان است. علی‌رغم اینکه شهرداری و شورای شهر مشکلاتی پیرامون بودجه دارند اما بودجه مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نسبت به سایر مجموعه‌های شهرداری بیشتر مورد تصویب قرار دادند.

همچنین محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این جلسه در جمع خبرنگان یادآور شد: متاسفانه بخش انقلاب اسلامی را در موزه مد نظر نگرفته بودیم اما پس از تصمیم مقام معظم رهبری لازم شد بررسی مجددی در این راستا داشته باشیم تا این بخش از موزه تأمین اعتبار شود.

وی گفت: بر اساس تحقیقات کشوری هر استان یک موزه دارد اما موزه تهران ملی است. تصور می‌کنم بخش صنایع دفاعی جایش در این موزه خالی است و در این حوزه اشیاء ارزنده‌ای داریم که باید آنها را حفظ کنیم. علاوه براین در آمدهای موزه اکنون پایین به نظر می‌رسد بنابراین در راستای درآمدزایی از موزه نیز باید برنامه‌هایی داشته باشیم.

همچنین سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه این در جلسه جمع خبرنگاران گفت:مصوبات خوبی را در جلسه داشتیم که از قبل کارشناسان و مدیران مربوطه بر روی این موضوعات کار کرده و اصلاحات مختصری بر روی آن صورت گرفت که امروز پس از تصویب به نهادهای مربوطه ابلاغ شد و امیدواریم با هماهنگی و تعاملاتی که در چند سال اخیر در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به وجود آمده است، بتوانیم این گنجینه عظیم را در بین اقشار مختلف مردم جاری و ساری کنیم.هر جا که به دفاع مقدس و ارزش‌های دفاع مقدس توجه کردیم، به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافتیم و اگر بتوانیم روحیه انقلابی و جهادی برگرفته از دفاع مقدس را در سطح جامعه ترویج کنیم، قطعا استقلال و سربلندی را برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آورده‌ایم. امیدواریم که بتوانیم رهروان خوبی برای شهدا و رزمندگان اسلام باشیم و آثار به‌جا مانده از جنگ تحمیلی را که بسیار ارزشمند و عظیم است به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

وی در خصوص همکاری و تعاملات این نیرو با ستاد اجرایی راهیان نور گفت: نیروی انتظامی در موضوعات امنیتی، ترافیکی و انتظامی همواره همراه راهیان نور بوده و بحمدالله در دو سال گذشته نیز این همکاری بسیار نزدیک و مطلوب بوده است به طوری که اثرات مثبت آن را در صحنه مشاهده کردیم.

سردار اشتری افزود: امروز هم اعلام کردیم که با تمام توان در خدمت راهیان نور هستیم و امیدواریم امسال هم مثل سال‌های گذشته، اقشار مختلف مردم بتوانند در امنیت و آرامش از فضای معنوی راهیان نور استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما