شناسهٔ خبر: 24134915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

هکر اینترنتی در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که با نفوذ به سیستم های رایانه ای یک شرکت معتبر قصد سرقت داده های آنها را داشت توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی به سیستم های رایانه ای شرکت آنها نفوذ کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی عنوان داشت سیستم های ضد جاسوس افزار و همچنین فایروال شرکت موفق به شناسایی و مانع ورود هکر به سرور اصلی شرکت می شود.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی عامل این اقدام که در خارج از استان اصفهان بود شناسایی و پس از کسب نیابت قضائی دستگیر و انتقال داده شد.

این مقام انتظامی افزود:متهم که با استفاده از نرم افزارهای هک و نفوذ توانسته بود به سیستم های رایانه ای آن شرکت حمله کند انگیزه خود را کنجکاوی و سرقت داده های سرور اصلی عنوان داشت.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان افزود: به مدیران آی تی شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی اکیداً توصیه می شود، حتماً سرورهای شرکت خود را به فایروال و نرم افزارهای ضد هک و نفوذ مجهز کنید که در صورت هک شدن سیستم آها می تواند خسارات جبران ناپذیری را متحمل آنها کند.

نظر شما