شناسهٔ خبر: 24134049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

آيت‌الله نوري همداني:

اگر صادق هستيد، براي وضعيت معيشت مردم رفراندوم برگزار كنيد

مردم انتخاب خود را انجام داده اند و در صحنه هاي گوناگون حضور دارند، مردم هرسال در 22 بهمن و صحنه هاي ديگر رأي آري خود به نظام جمهوري اسلامي را تأييد مي کنند؛ کسي که اين سخنان را مطرح مي کند بايد به قانون اساسي مراجعه کند تا بداند که قانون اساسي چه مي گويد، حضور و حرکت پرشور مردمي رفراندومي براي تأييد نظام است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، يکي از مراجع عظام تقليد گفت: اگر صادق هستيد براي وضعيت معيشت مردم رفراندوم برگزار کنيد. به گزارش خبرگزاري فارس از قم آيت‌الله حسين نوري‌همداني در درس خارج خود با تقدير از حماسه آفريني ملت ايران در 22 بهمن به سخن برخي مسئولان درباره برگزاري رفراندوم واکنش نشان داد و گفت: معتقديم که 22 بهمن روز همبستگي ملت است و مردم براي ايجاد و بقاي يک نظام ولايي به ميدان آمدند و خون دادند.

وي افزود: متأسفانه امسال در روز 22 بهمن سخنان دشمن شادکن زده شد و نمي توانيم نسبت به آن بي تفاوت باشيم، اين سخنان به اندازه اي سبب خوشحالي دشمن شد که شبکه «بي بي سي» بلافاصله آن را پخش کرد، جمهوري اسلامي يک بار رفراندوم را انجام داد و مردم اين نظام را با آراي قاطع قبول کردند.



آيت‌الله نوري‌همداني اظهار داشت: همان مردمي که به نظام اسلامي رأي دادند در انتخابات ها شرکت کرده و نظام را مجددا تأييد مي کنند و در تمامي صحنه ها حضور دارند؛ مردم انتخاب خود را انجام داده اند و در صحنه هاي گوناگون حضور دارند، مردم هرسال در 22 بهمن و صحنه هاي ديگر رأي آري خود به نظام جمهوري اسلامي را تأييد مي کنند؛ کسي که اين سخنان را مطرح مي کند بايد به قانون اساسي مراجعه کند تا بداند که قانون اساسي چه مي گويد، حضور و حرکت پرشور مردمي رفراندومي براي تأييد نظام است.

وي ادامه داد: به مسئولان نصيحت مي کنيم که از مباحث حاشيه اي جدا پرهيز کنند، در 22 بهمن حرکت مي کنيم که عظمت، قدرت، عزت و وحدت انقلاب را نشان دهيم حال طرح مسائل حاشيه اي در اين روز چه تناسبي دارد و چه هدفي را دنبال مي کند؟

استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم ابراز داشت: مسئولان به جاي ايجاد حاشيه مشکلات اقتصادي مردم را درست کنند، برخي به گونه اي سخن مي گويند که انگار در جامعه حضور ندارند و از وضع اقتصادي مردم بي خبر هستند و آن ها را نمي بينند.

وي خطاب به مسئولان عنوان کرد: به جاي ايجاد حاشيه، وضعيت بانک ها، ارز و معيشت جامعه را درست کنيد، اگر که از حل مشکلات مانند بيکاري و گراني عاجز هستيد به مردم بگوييد تا بدانند، چرا با حرف هاي حاشيه اي مردم را مشغول مي کنيد بايد با صداقت سخن بگوييد.اين مرجع تقليد خاطرنشان کرد: گاهي به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره مي کنند اما در عمل ديده نمي شود، در چنين شرايطي پرداختن به اين حرف هاي حاشيه اي بسيار عجيب است، اگر برخي هوس برگزاري رفراندوم دارند براي معيشت مردم برگزار کنند که بدانند مردم در چه سختي هايي قرار دارند.

آيت الله نوري همداني در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به طرح برخي مسائل درباره مسئله حجاب گفت: برخي در دانشگاه صحبتي کردند که حجاب در اسلام الزامي نيست و زن مي تواند هرگونه مي خواهد برخورد کند و وجوبي براي حجاب نيست.

وي افزود: اين فرد استشهاد به فرمايش امام کرده که فرمودند تمسک به فروع تضييع اصول است، اين رفتار بسيار عجيب است چرا که حجاب از مسلمات اسلامي است و آيات و روايات درباره آن وجود دارد، اين مسئله براي ما که در حوزه فقه مي خوانيم و فقه مي گوييم بسيار عجيب است که درباره مسلمات اسلامي اينگونه صحبت کنند.اين مرجع تقليد اظهار داشت: مسئله حجاب بسيار مهم است و نبايد به گونه اي باشد که افرادي حکم واضح اسلامي را زير سؤال ببرند، وظيفه ما اين است که امر به معروف ونهي از منکر کنيم؛ آيات، روايات و فتاواي فقها اهميت حجاب از ديدگاه اسلام را تبيين کرده است.

وي ادامه داد: همه مراجع پوشش براي زن و حجاب را واجب مي دانند، نبايد برخي با سخنان نادرست احکام اسلامي را سست کنند، سستي در حجاب خواسته دشمنان بوده و از غرب آمده است؛ متأسفانه برخي در حوزه قم هم به نام حوزه کتابي نوشته اند و مطالب عجيبي بيان کرده است.استاد حوزه علميه در خاتمه با بيان اين که گاهي کساني که واقعا تفقه در دين ندارند و برخي مسائل را شنيدند اظهار نظري مي کنند که در برابر آيات و روايات است، ابراز داشت: حوزه بايد بسيار مراقب باشد چرا که اگر حوزه در برابر منکرات سکوت کند اثرات بدي خواهد داشت، ما نمي توانيم سرمان را پايين انداخته و تنها درس بخوانيم، بايد با جامعه ارتباط داشته و هوشيار باشيم.

نظر شما