شناسهٔ خبر: 24131694 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گوترش: عراق در جلب اعتماد جامعه بین المللی موفق عمل کرده است

دبیر کل سازمان ملل گفت عراق در جلب اعتماد جامعه بین المللی برای حمایت از خود موفق عمل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، آنتونیو گوترش -- دبیر کل سازمان ملل -- گفت: دولت و ملت عراق در جلب اعتماد بین المللی برای حمایت از خود موفق عمل کرده است و در مسیر صحیحی قرار دارد.

دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست خبری پس از پایان کنفرانس بین المللی کویت برای بازسازی عراق گفت: جامعه بین المللی تأیید می کند که عراق در مسیر صحیح برای برقراری ثبات و بازسازی قرار دارد و از شجاعتی که مردم عراق در جریان شکست داعش از خود نشان دادند تشکر می کند. مردم عراق از خود و همه ما دفاع کردند چرا که تروریسم یک پدیده بین المللی است. این اعتماد و تأیید بین المللی، شرایط و زمینه را برای دولت عراق فراهم می کند تا بتواند برنامه بازسازی کشور را با موفقیت پیگیری کند و این مسئله به جامعه بین المللی اطمینان می دهد که خود را برای حمایت از مردم عراق آماده کند.

گوترش افزود: همچنین باید از کمک ها و حمایت های ارائه شده به سازمان ملل برای اجرای طرح های این سازمان و به ویژه طرح برقراری ثبات و بازسازی عراق تشکر کنم. این طرح تلاش می کند هماهنگی و همکاری لازم را برای دفاع از دولت عراق در راستای بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور سازمان دهد. به عنوان نمونه باید ذکر کنم ما 700 طرح را در شهر موصل در دست اجرا داریم که ده هزار عراقی در خلال آن با ما همکاری مستقیم دارند. این مسئله نشان می دهد که جامعه بین المللی باید به خاطر حمایت از دولت و ملت عراق و تضمین موفقیت کامل برقراری ثبات در این کشور آماده باشد. بار دیگر به دولت عراق برای کسب موفقیت در زمینه جلب اعتماد جامعه بین المللی تبریک می گویم.

انتهای پیام/

جدیدترین اظهارات گوترش درباره عراق

نظر شما