شناسهٔ خبر: 24131096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اقدام فریبکارانه یک موسسه کفن و دفن در آمریکا

فعالیت یک مرکز تدفین در ایالت کلرادو آمریکا به جرم فریبکاری و فروش غیرقانونی جسد به حالت تعلیق درآمد.

صاحب‌خبر -
باشگاه خبرنگاران: فعالیت مرکز تدفین "Sunset Mesa" در ایالت کلرادو آمریکا به دلیل فروش اجساد مردگان بدون اجازه خانواده آن‌ها به حالت تعلیق درآمد. این مرکز متعلق به فردی به نام "مگان هس" است که در کنار فعالیت اصلی خود به فعالیت جانبی فروش غیرقانونی اعضای بدن افراد فوت‌شده نیز مشغول بوده است.

حکم تعلیق این مرکز پس از آن صادر شد که خانواده‌های برخی از افراد فوت‌شده با انجام برخی آزمایشات متوجه شدند آنچه که تحت عنوان خاکستر جسد عزیزانشان (پس از سوزاندن) به آن‌ها تحویل داده شده، بیشتر شبیه سیمان است تا خاکستر انسان!

پس از ورود ناگهانی ماموران اف بی آی در هفته گذشته، اقدام قانونی علیه مرکز "سان ست مسا" و خانم "مگان هس" مالک آن صورت گرفت. ورود ناگهانی ماموران اف بی آی به این مرکز پس از گزارش ماه گذشته رویترز درباره اقدامات مشکوک صورت‌گرفته در آن انجام شد.

در گزارش مربوط به تعطیلی این مرکز آمده است که پس از ورود ناگهانی ماموران اف‌بی‌آی به این مرکز، آن‌ها با جستجو توانستند کیسه‌هایی از سیمان و بتون خشک شده را در آنجا کشف کنند.

با کشف این کیسه‌ها مشخص شد که مرکز مذکور به جای سوزاندن افرادی که پیش از مرگ خواستار سوزانده شدن جسد خود شده بودند، در یک اقدام غیراخلاقی و فریبکارانه، اعضای بدن آن‌ها را فروخته و ترکیبی از سیمان و بتون خشک‌شده را به عنوان خاکستر باقیمانده از جسد تحویل خانواده آن‌ها می‌داده است.

کارکنان سابق مرکز "سان ست مسا" پیشتر به رویترز گفته بودند که شاهد اقداماتی در این مرکز بوده‌اند که دیدن آن‌ها برای‌شان خوشایند نبوده است.

مگان هس در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای با رویترز درباره فعالیت‌های خود در این مرکز مصاحبه کرده بود، ولی از زمان ورود پلیس به این مرکز از اظهار نظر در این باره خوداری کرده است. از صبح سه شنبه وب سایت این مرکز از دسترس خارج شده و تلفن‌های تماس آن نیز قطع شده است.

تاکنون تلاش‎‌های رویترز برای دسترسی به کارول وینر، وکیل هس برای مصاحبه بی‌نتیجه بوده است. پیش از این وینر از رویترز خواسته بود تا به هیچ عنوان با کارکنان این مرکز تماس نگیرد.

در گزارش اداره تنظیم مقرارت ایالتی کلرادو آمده است که مگان هس سوابق مورد نیاز مربوط به فعالیت‌های این مرکز در پنج سال گذشته و نیز سوابق مربوط به وضعیت نهایی شخص متوفی در هفت سال گذشته را نگهداری نکرده است. در این گزارش همچنین اشاره شده است که این مرکز بدون دریافت مجوز‌های لازم اقدام به دفع بدن افراد متوفی نموده است.

گزارش ماه گذشته رویترز نشان داد که کارکنان سابق این مرکز شاهد تکه تکه کردن اعضای بدن افراد متوفی و فروختن آن‌ها بوده‌اند. طبق گزارش‌ها، فعالیت مربوط به فروش اعضای بدن نیز در همان ساختمان انجام می‌گرفته است.

مقامات ایالتی روز سه شنبه اعلام کردند که دستور تعلیق فعالیت این مرکز تنها شامل بخش تدفین و مرده‌سوزی می‌شود و تعلیق بخش اهدا عضو در صلاحیت آن‌ها نیست.

در گزارش رویترز هنوز مشخص نشده است که بخش اهدای عضو همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد یا نه، اما تلفن‌های مربوط به این بخش نیز قطع است.

در آمریکا، هیچ قانون فدرالی بر فروش اعضای بدن برای کاربرد در زمینه‌های تحقیقاتی یا علمی نظارت ندارد و چند قانون ایالتی محدود، از جمله همان قوانین حاکم در کلرادو، امکان هیچ‌گونه نظارتی را در این باره فراهم نمی‌کنند.

نظر شما