شناسهٔ خبر: 24131073 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ورزش جهان

صاحب‌خبر -

تهدید اسکیت‌باز زن کانادایی به مرگ|  «کیم بوتن» اسکیت‌باز مسافت کوتاه کانادا بعد از دیسکالیفه‌شدن اسکیت‌باز کره‌جنوبی و به مدال برنز المپیک زمستانی ۲۰۱۸ رسید. این ورزشکار بعد از حذف اسکیت‌باز کره‌ای در فضای مجازی کامنت‌های منفی زیادی دریافت کرد و حتی تهدید به مرگ هم شد. کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) این تهدیدها را تاسف‌بار خواند. دلیل دیسکالیفه‌شدن چیو مین جونگ از کره‌جنوبی واردشدن به حریم اسکیت‌باز کانادایی بوده است.


درخواست ویدیویی مارادونا از ژاوی|  ژاوی در دیدار السد و الوصل در لیگ قهرمانان آسیا درخشید و گل مساوی السد را به ثمر رساند. این موضوع باعث شد تا دیگو آرماندو مارادونا از طریق ویدیو از‌ هافبک ‌اسپانیایی درخواستی را مطرح کند. اسطوره فوتبال آرژانتین در این پیام خود خطاب به ژاوی گفته است: «ژاوی هرگز از فوتبال خداحافظی نکن، چون زمانی که پا به توپ هستی، فوتبال لبخند می‌زند».


اعتراض نیمار به رد شکایتش از بارسلونا در فیفا|  نیمار تابستان گذشته با قراردادی به ارزش ۲۲۲‌میلیون یورو بارسلونا را ترک کرد و به پاری ‌سن‌‌ژرمن پیوست. با این حال مهاجم برزیلی مدعی بود که تیم کاتالانی باید ۴۰‌میلیون یورو پاداش قراردادش را به او بدهد. نیمار قرار بود پس از تمدید قراردادش با بارسا در‌ سال ۲۰۱۶ این مبلغ را دریافت کند اما پس از این‌که قراردادش را فسخ و به تیم فرانسوی پیوست، باشگاه کاتالانی ۴۰‌میلیون یورو را به پدرش (مدیر برنامه‌اش) و او نداد. به همین خاطر مهاجم برزیلی شکایتش را به فیفا ارایه داد و جالب اینجاست که این شکایت مورد قبول واقع نشده است. نیمار تأکید کرده؛ حقوق خود را با شکایت به دادگاه cas دنبال خواهد کرد.


مسی: نمی‌توانم بگویم با رونالدو دوست هستیم|  رقابت مسی و رونالدو در چند‌ سال گذشته بی‌بدیل بوده و همین موضوع به جذابیت دنیای فوتبال و جدال بارسا رئال افزوده است. مسی در آخرین صحبت‌های خود در جواب سوالی مبنی بر این‌که آیا در آینده با رونالدو رفاقت و دوستی نزدیک خواهد داشت، گفت: نمی‌دانم چه بگویم. دوستی یعنی وقت برای یکدیگر کنارگذاشتن و با هم در ارتباط مداوم‌بودن و درنهایت نسبت به هم شناخت کامل پیداکردن. درحال حاضر نمی‌شود در این‌باره نظر داد. گرچه تا امروز ما همدیگر را فقط در مراسم‌ها و در زمین رقابت دیدار می‌کنیم.

نظر شما