شناسهٔ خبر: 24130939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مسکو خبر کشته‌شدن اتباع روس را در دیرالزور تکذیب کرد

یکی از مقامات وزارت خارجه روسیه خبرهای منتشر شده را در رسانه‌های غربی در خصوص کشته شدن چندین اتباع این کشور در حمله آمریکا به دیرالزور سوریه تکذیب کرد. به گزارش مهر و به نقل از تاس، این مقام وزارت خارجه روسیه که نامی از او برده نشده، افزود: خبر کشته‌شدن صدها یا ده‌ها تبعه روس در سوریه در برخی رسانه‌های غربی، جعلی و بی‌اساس است. پیشتر کرملین گفته بود هر چند شهروندان روسی در دیرالزور حضور دارند، اما نمی‌تواند خبر کشته‌شدن آنها را در حمله آمریکا تائید کند. روز سه‌شنبه سایت بلومبرگ به نقل از منابع آمریکایی گفته بود در حمله به دیرالزور حدود 200 نیروی روسی کشته شده‌اند.

صاحب‌خبر -

در همین رابطه ولادیمیر شامانف، رئیس کمیسیون دفاعی دومای روسیه هم دیروز اعلام کرد اطلاعات مبنی بر کشته شدن شمار زیادی از اتباع روسیه در حمله هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به استان دیرالزور سوریه معتبر نیست. وی در گفتوگو با خبرنگاران عنوان کرد: برخی به این موضوع پر و بال میدهند. روز سهشنبه تعدادی از رسانههای روسی ازجمله رادیو «اکومسکو» و شبکه تلویزیونی «دوژد» به نقل از بلومبرگ با تائید این خبر گفتند دراین حمله هوایی حدود 300 شبه نظامی روسی نیز مجروح شدهاند. در گزارش این رسانهها آمده بود یک فرمانده شبهنظامیان روس در سوریه گفته است دهها نفر از افراد تحت فرماندهی وی که در حمله هوایی مجروح شدهاند به بیمارستانهای مسکو و سن پترزبورگ منتقل و بستری شدهاند.

در همین حال شبکه سی.ان.ان آمریکا اعلام کرد، تعدادی از روسها در حملات آمریکا در شرق سوریه کشته شدند. اما جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در یک اظهار نظر گفته بود: هیچ اطلاعی یا ابلاغیهای در این باره از فرماندهی مرکزی یا پنتاگون مبنی بر کشتهشدن شهروندان روس دریافت نکردهام و ما نمیتوانیم اطلاعاتی در اینباره ارائه کنیم. یک سخنگوی نیروهای آمریکایی پیشتر گفته بود، نیروهای ائتلاف در تماس مداوم با همتایان روس خود قبل و بعد از این حمله بودهاند. به همین دلیل مقامات آمریکایی تاکید کردند پیش از وقوع حمله از سوی روسیه مطمئن شده بودند نیروهای این کشور در آن منطقه حضور ندارند. درعملیات دیرالزور گفته شد بیش از یک صد نیروی طرفدار دولت سوریه و متحدانش کشته شدهاند. دولت سوریه این اقدام را به عنوان یک جنایت جنگی توصیف کرد و آمریکاییها نیز در کمال گستاخی گفتند این حمله را به بهانه دفاع از خود ترتیب دادهاند. برخی از تحلیلگران وقوع این حمله را یک رویارویی مستقیم آمریکا و روسیه در خاک سوریه تحلیل کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما