شناسهٔ خبر: 24130926 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اعتراض و درگیری در هفتمین سالگرد انقلاب بحرین

شهروندان بحرینی روز گذشته از نخستین ساعات بامداد با برگزاری تظاهراتی با عنوان خشم انقلابیون، بر تداوم مخالفت خود با رژیم آل‌خلیفه برای هفتمین سال تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بحرینی ائتلاف جوانان انقلابی 14 فوریه، شهرکهای ابوصیبع و الشاخوره از صبح دیروز به صحنه تظاهرات انقلابیون بحرینی و درگیری آنها با مزدوران که با بلدوزر و خودروهای نظامی به منطقه و اهالی این شهرکها حمله کردند، تبدیل شد. اهالی شهرکهای الدیه، العکر و المعامیر نیز با برپایی راهپیمایی مسالمتآمیز برای بزرگداشت هفتمین سالگرد انقلاب با برخورد شدید نظامیان بحرینی و مزدوران آنها با شلیک گلوله و گازهای اشکآور مواجه شدند. تظاهرات تمام مناطق الهمله و شهرکهای غرب بحرین را فرا گرفت و خیابانهای المنامه، پایتخت بحرین نیز شاهد تظاهرات مسالمتآمیز مخالفان رژیم آلخلیفه بود.

اهالی مناطق مختلف بحرین با بستن مغازههای خود و شرکت در راهپیمایی سراسری به دعوت نیروهای انقلابی این کشور برای بزرگداشت هفتمین سالگرد انقلاب پاسخ مثبت داده و بر ادامه مبارزات خود تا تحقق نهایی خواستههای مردمی تاکید کردند. بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتیهای عمومی ناشی از سیاستهای ظالمانه رژیم آلخلیفه مواجه است.

مزدوران آلخلیفه روز گذشته نیز مانند قبل برای مقابله با اعتراض مسالمتآمیز مردم بحرین در سالروز انقلاب 14 فوریه به سرکوب هیستریک روی آوردند. براساس گزارش منابع بحرینی، نظامیان رژیم بحرین مجهز به بلدوزر برای از بین بردن موانع ایجادشده توسط تظاهرکنندگان، در مناطق مختلف این کشور مستقر شده بودند. همزمان با آغاز اعتراضات منع رفت و آمد در مسیر منامه و شهر حمد بشدت ایجاد شد. همچنین مزدوران آلخلیفه با یورش به شهر العکر تلاش کردند اعتراضات مردمی را سرکوب کنند. روز سهشنبه همزمان با فرا رسیدن هفتمین سالروز انقلاب 14 فوریه بحرین، انقلابیون این کشور درکنار روحانیون، مردم را به برگزاری تظاهرات گسترده فراخواندند. این اعتراضات پیشبینی میشود تا چند روز ادامه داشته باشد.

شیخ محمد خجسته، عضو ارشد مجلس علمایی بحرین در گفتوگو با تسنیم وضعیت رژیم آلخلیفه را در بحرین ناپایدار توصیف کرد و گفت: رژیم آلخلیفه تلاش میکند به هم پیمانانش نشان دهد دیگر مشکلی در کشور وجود ندارد و همه امور به حالت عادی برگشته است و اثری از بحران سیاسی و امنیتی باقی نمانده، به همین دلیل این پیام را به رژیم حاکم و همپیمانانش میدهیم که مشکلات سیاسی در کشور همچنان ادامهدار هستند و ملت بحرین در صحنه حضور دارد و خواستههای مشروع خود را مطالبه کرده و خواهان آزادی و استقلال است، مردم تا دست یافتن به خواستههایشان به مبارزه ادامه خواهند داد.

نظر شما