شناسهٔ خبر: 24130780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

باوجود سابقه درخشان فرهنگی کشور نباید میانگین مطالعه پایین باشد

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با بیان اینکه با وجود این سابقه درخشان فرهنگی و هنری در کشور چرا باید میانگین مطالعه اینقدر پائین باشد، اظهار کرد: باید برای رفع این دردها چاره ای اندیشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، علی حسین حسین زاده شامگاه چهارشنبه (25 بهمن) در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز اظهار کرد: مطمئن هستم مجموعه‌ای که در حوزه فرهنگی استان مسئولیت پذیرفته اند؛ مثل نهاد کتابخانه‌های عمومی، اداره کل امور اجتماعی و مجموعه کسانی که به لحاظ تخصصی اهلیت امور فرهنگی را دارند حرکت‌های جدید و خوبی را برای ما خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات مهم ما این است که انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی می‌دانند، افزود: حتی رهبران ما و مقام معظم رهبری پیش از اینکه رهبر سیاسی باشند به عنوان رهبر دینی و اهل علم شناخته می‌شوند.

 

حسین زاده با اشاره به برخی شاخص های مهم فرهنگی بالای کشور بیان داشت: از جمله شاخص های بالای فرهنگی کشورمان این است که در حال حاضر در کشور بیش از چهار میلیون دانشجو مشغول به تحصیل داریم، اما باوجود همه این شاخص های فرهنگی بالا و دارا بودن انقلابی با چنین سابقه فرهنگی، متأسفانه کشور ما در برخی شاخص های فرهنگی  پائین است.

 

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه از جمله شاخص های فرهنگی پایین کشور ما است، تصریح کرد: تیراژ فعلی کتاب‌ها در کشور ما بیش از یک هزار نسخه نیست و مطالعه در کشور ما از میانگین کشورهای دیگر پایین تر است که اینها درد است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با بیان اینکه با وجود این سابقه درخشان فرهنگی و هنری در کشور چرا باید میانگین مطالعه اینقدر پائین باشد، ادامه داد: باید برای رفع این دردها چاره ای اندیشید.

 

وی تصریح کرد: افزایش هر یک دقیقه سرانه مطالعه باعث کاهش مشکلات عدیده در تمامی زمینه‌ ها می ‌شود و براین اساس باید به مقوله کتاب و مطالعه اهمیت بیشتری داده شود.

 

حسین زاده اذعان داشت: در این شرایطی که مشکلات اقتصادی همه حوزه‌ها را آزار می‌دهد، این رکود اقتصادی و کمبود اعتباری اهالی فرهنگ را بیشتر آزار داده و متولیان امر فرهنگ و ارشاد باید توجه بیشتری  به این حوزه داشته باشند.

 

نظر شما