شناسهٔ خبر: 24130661 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

هواپیمایی «تهران ایر» سال آینده راه اندازی می‌شود

صاحب‌خبر -
تعداد سه فروند ایرباس ۳۱۹ متعلق به شرکت تهران‌ایر با نام تجاری “صافات” وارد فرودگاه مشهد شد و قرار است با احتساب دو فروند ایرباس ۳۱۹ دیگر که پیش از این وارد کشور شده است، شرکت تهران‌ایر با پنج ایرباس از بهار ۹۷ به ناوگان هوایی کشور بپیوندد.
به گزارش فارس، یک منبع آگاه در گفتگو با فارس ضمن تأیید خبر ورود سه فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۹ به فرودگاه مشهد، اظهار داشت: این سه فروند هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت هواپیمایی تهران‌ایر است که در بهار سال آینده رسماً افتتاح می‌شود. هنوز این شرکت هواپیمایی عملیاتی نشده است اما مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کرده است.
وی گفت: این سه فروند هواپیمای ایرباس همگی در سال ۲۰۰۲ میلادی ساخته شده‌ است و ناوگان ملکی تهران‌ایر محسوب می‌شود.همچنین یک فروند دیگر از همین ایرباس‌ها که در مالکیت تهران‌ایر قرار دارد هم‌اکنون در فرودگاه یزد است که سال ساخت آن ۲۰۰۳ میلادی است.
یک فروند دیگر هم فعلاً در ناوگان قشم‌ایر فعالیت می‌کند که آن هم در سال ۲۰۰۳ میلادی ساخته شده است.
این منبع آگاه با اظهار اینکه ‌این پنج فروند هواپیما که در مالکیت ‌صافات‌ (نام تجاری) یا تهران‌ایر است، از سال آینده عملیاتی خواهد شد، تأکید کرد: با توجه به اینکه اجازه نداریم این هواپیماها تا بهار سال آینده غیرعملیاتی نگه داریم،از این رو آنها در حال حاضر در ناوگان شرکت‌های قشم‌ایر، نفت و غیره فعالیت می‌کنند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر روند اخذ مجوز تهران‌ایر و تحقق رقم کفایت سرمایه ۳۵۰ میلیارد تومانی‌ مصوب سازمان هواپیمایی اظهار داشت: روند عملیاتی شدن این هواپیماها نیازمند هماهنگی‌های بعدی با سازمان هواپیمایی کشوری است که البته با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بخشی از هماهنگی‌ها انجام شده است که نام ایرلاین هم از صافات به تهران‌ایر تغییر کند و تا بهار سال آینده رسما کار آغاز شود.
نامبرده ادامه داد: شرکت هواپیمایی تهران‌ایر سقف اعتباری که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده است را با خرید این پنج فروند هواپیما محقق کرده و حتی رقمی بالاتر از سقف تعیین شده سازمان هواپیمایی (۳۵۰ میلیارد تومان) محقق شده است و آن ۳۵۰ میلیارد تومان را پوشش می‌دهد. به گزارش فارس، رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری هم در گفتگو با فارس ورود سه فروند هواپیمای ایرباس ۳۱۹ به کشور و تعلق آن به تهران‌ایر را تأیید کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما