شناسهٔ خبر: 24130593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

ایران برای کمک به عملیات حفظ صلح آماده است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: ایران برای کمک به عملیات حفظ صلح از طریق ارائه خدمات پشتیبانی و نیز اعزام نیروی‌های نظامی، پلیس و ناظران نظامی به این ماموریت‌ها آمادگی دارد.

صاحب‌خبر -

غلامعلی خوشرو در کمیته ویژه حفظ صلح سازمان ملل متحد، افزود: ماموریتهای حفظ صلح باید با رعایت اهداف و اصول منشور ملل متحد و اصل عدماستفاده از زور بجز در دفاع از خود و با بیطرفی صورت پذیرد.

وی افزود: احترام به برابری حاکمیتی، استقلال سیاسی، تمامیت ارضی همه کشورها و عدممداخله در امور داخلی آنها بایدکاملا محترم شمرده شود.

وی با اشاره به افزایش موارد تعرضات جنسی توسط نیروهای حافظ صلح در برخی از کشورها اظهار کرد: این موضوع اعتبار سازمان ملل را بشدت مخدوش کرده و به همین دلیل مقابله با سوءرفتار از جمله استثمار و سوءاستفاده جنسی از سوی صلحبانان باید بهعنوان یکی از اولویتهای ملل متحد در اجرای عملیات حفظ صلح مورد توجه قرار گیرد. نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اهمیت اقدامات سازمان ملل متحد در ارتقای حاکمیت قانون در کشورهای درگیر در منازعه اظهار کرد: اقدامات سازمان ملل در این خصوص باید با در نظر گرفتن حاکمیت ملی و نیز تنوع فرهنگی و ویژگیهای هر یک از کشورهای هدف انجام شود./ ایرنا

نظر شما