شناسهٔ خبر: 24130545 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

آیت‌ا... نوری همدانی:

رفراندوم را برای وضعیت معیشت مردم برگزار کنید

آیت‌ا... نوری همدانی، مسئولان را به پرهیز از حاشیه‌سازی توصیه کرد و گفت: اگر برخی هوس برگزاری رفراندوم دارند برای معیشت مردم برگزار کنند که بدانند مردم در چه سختی‌هایی قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت رسا، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد افزود: متأسفانه امسال در روز 22 بهمن سخنان دشمنشادکن زده شد و نمیتوانیم نسبت به آن بیتفاوت باشیم. این سخنان به اندازهای سبب خوشحالی دشمن شد که شبکه بی.بی.سی بلافاصله آن را پخش کرد. جمهوری اسلامی یک بار رفراندوم را انجام داد و مردم این نظام را با آرای قاطع قبول کردند.

آیتا... نوری همدانی اظهار کرد: همان مردمی که به نظام اسلامی رأی دادند در انتخاباتها شرکت کرده و نظام را مجددا تائید میکنند و در تمامی صحنهها حضور دارند؛ مردم انتخاب خود را انجام داده اند و در صحنههای گوناگون حضور دارند، مردم هرسال در 22 بهمن و صحنههای دیگر رأی آری خود به نظام جمهوری اسلامی را تائید میکنند؛ کسی که این سخنان را مطرح میکند باید به قانون اساسی مراجعه کند تا بداند که قانون اساسی چه میگوید. حضور و حرکت پرشور مردمی رفراندومی برای تائید نظام است.

وی ادامه داد: به مسئولان نصیحت میکنیم که از مباحث حاشیهای جدا پرهیز کنند، در 22 بهمن حرکت میکنیم که عظمت، قدرت، عزت و وحدت انقلاب را نشان دهیم، حال طرح مسائل حاشیهای در این روز چه تناسبی دارد و چه هدفی را دنبال میکند؟

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: مسئولان به جای ایجاد حاشیه، مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند، برخی به گونهای سخن میگویند که گویا در جامعه حضور ندارند و از وضع اقتصادی مردم بیخبر هستند و آنها را نمیبینند.

آیتا... نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به طرح برخی مسائل درباره مسأله حجاب گفت: برخی در دانشگاه صحبتی کردند که حجاب در اسلام الزامی نیست و زن میتواند هرگونه میخواهد برخورد کند و وجوبی برای حجاب نیست.

وی افزود: این فرد استشهاد به فرمایش امام کرده که فرمودند تمسک به فروع تضییع اصول است. این رفتار بسیار عجیب است، چرا که حجاب از مسلمات اسلامی است و آیات و روایات درباره آن وجود دارد، این مسأله برای ما که در حوزه فقه میخوانیم و فقه میگوییم بسیار عجیب است که درباره مسلمات اسلامی اینگونه صحبت کنند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: مسأله حجاب بسیار مهم است و نباید به گونهای باشد که افرادی حکم واضح اسلامی را زیر سؤال ببرند، وظیفه ما این است که امر به معروف ونهی از منکر کنیم؛ آیات، روایات و فتاوای فقها اهمیت حجاب از دیدگاه اسلام را تبیین کرده است.

نظر شما