شناسهٔ خبر: 24130108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

هیچ چیز در دنیا مانع حرکت ما نیست

هاشمی: هر زمان که مناسب باشد و تصمیم بگیریم عملیات انجام دهیم هیچ چیز در زیر آسمان وجود ندارد که بتواند مانع حرکت ما شود و فقط ملاحظه این را داریم که عملیاتی که می کنیم تلفات نیروهای انسانی خودمان و نیروهای عراقی کمتر باشد.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 26 بهمن 63

چکیده:

  • هاشمی: حذف صدام و آزادی مردم عراق هدف ماست و تحرکات بین المللی نمی تواند مانع حرکت ما شود.

 

  • آیت الله صانعی: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن عزت و عظمت حاصل از ارتباط معنوی امام امت با الله و ثمره خون شهدا بود.

 

  • 150 بوتیک فروشنده لباس های مبتذل در تهران تعطیل شد.

 

  • مردم و مسئولان از تعطیلی مراکز اشاعه فحشا حمایت کردند.

 

تاکید هاشمی بر ادامه جنگ

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران  با حضور گسترده اقشار مختلف مردم تهران به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

آقای هاشمی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تحرکات رژیم بعثی در ایام الله دهه فجر گفت:ئدر دهه فجر عراقی ها دست به حرکات مذبوحانه ای زدند، حمله هوایی به روستاها و شهرهای مرزی و... و غربی ها نیز آن را بزرگ کردند تا دل ملت را خالی کنند اما با تمام این تفاسیر با یک حرکت نیرومند و طبیعی مردم در 22 بهمن رو به رو شدند. این مردم همان مردم دوره انقلاب هستند و ما در آینده هم همین مردم را داریم ما به قاچاقچی ها و بی بندوبارها و غرب زده ها امید نداریم که همراه مردم ما بیایند در خیابان و  شعار بدهند.

نماینده امام در شورایعالی دفاع تاکید کرد: تحرکات شیطنت آمیزی که چندی است در بعضی از مجامع بین المللی برای نجات صدام و اسرائیل صورت می گیرد در ما موثر نخواهد شد و ما هم دستپاچه نمی شویم که عملیات خام و بی موقعی انجام دهیم. هدف ما در دفاعی که می کنیم این است که مسئول این جنگ و آتش افروزی را که صدام است شرش را از سر ملت عراق کم کنیم و ملت عراق آزاد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هر زمان که مناسب باشد و تصمیم بگیریم عملیات انجام دهیم هیچ چیز در زیر آسمان وجود ندارد که بتواند مانع حرکت ما شود و فقط ملاحظه این را داریم که عملیاتی که می کنیم تلفات نیروهای انسانی خودمان و نیروهای عراقی که می تواند در آینده در حرکت انقلابی همراهمان باشد کمتر باشد.(1)

 

آیت الله صانعی: 8.5 میلیارد دلار از بدهی رژیم طاغوت را پرداخت کردیم

آئین پرصلابت عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور اقشار مختلف مردم در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت شهر قم اقامه شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور گفت: شاید باور کردن شرکت امت حزب الله در راهپیمایی این روز برای افراد بود چه آنها که آگاهانه علیه انقلاب اسلامی و دستگاه های اجرایی و مسئولین کشور سخن گفته وتبلیغ می کنند و چه آنان که ناآگاهانه این کار را می کنند سخت بود. ولی حضور مردم در 22 بهمن عزت و عظمت حاصل از ارتباط معنوی امام امت با الله و ثمره خون شهدا و اخلاص و فداکاری نیروهای رزمنده و تلاش شبانه روزی مسئولین را نشان داد. وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز گفت: علی رغم تمامی کارشکنی ها و تحمیل جنگ خانمان سوز کشور حتی یک ریال وام از هیچ دولتی دریافت نکرده بلکه 8.5 میلیارد دلار از بدهی های رژیم طاغوت را نیز پرداخت کردیم .(2)

 

تعطیلی 150 بوتیک در تهران

به دنبال تعطیلی 150 بوتیک در سطح تهران که به اشاعه فرهنگ غرب و فروش لباس های مبتذل غربی مبادرت می کردند مسئولین مملکتی و مردم از اقدام به موقع دادستان عمومی تهران و تلاش مامورین کمیته انقلاب اسلامی در این زمینه قدردانی کرده و از این حرکت گسترده حمایت کردند.

بر اساس این گزارش به دتبال تعطیلی این بوتیک ها از سوی نهادهای انقلابی، ادارات، سازمان ها، انجمن ها، مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی اطلاعیه هایی در این زمینه صادر شد که تماما حکایت از حمایت و پشتیبانی از حرکت اخیر دادستانی داشت. استانداری تهران نیز طی اطلاعیه ای با توجه به تصمیمات متخذه در شورای  تامین استان و کمیسیون ارشاد و تبلیغات اداره امر به معروف و نهی از منکر از اقدام شایسته و قاطع دادستان عمومی تهران و کمیته انقلاب اسلامی مرکز در جهت زدودن آثار فرهنگ طاغوت و  بستن بوتیک هائی که اشاعه فساد می کنند تشکر کرده و اظهار امیدواری کرده است که در اجرای قوانین اسلامی و پیاده نمودن احکام شرعی بیش از پیش گام های موثری برداشته شود.(3)

منابع:

1. کیهان، 27 بهمن  63، ص 23
2. جمهوری اسلامی، 27 بهمن 63، ص 4
3. کیهان، 27 بهمن 63، ص 2

انتهای متن/

نظر شما