شناسهٔ خبر: 24129687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

سراج:

اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری دولت و ملت است

سراج تکیه کامل به دولت را اشتباه در اجرای اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: مردم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارای مسؤولیت هستند.

صاحب‌خبر -

سید رضا سراج تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه بخشی از اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل و ملی است، گفت: مردم باید از تولید ملی و داخلی حمایت کنند تا قسمتی از اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

این استاد دانشگاه با درخواست از مردم به منظور کمک کردن به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یک بخشی از اقتصاد مقاومتی در حوزه مصرف است؛ اگر در حوزه مصرف اعتدال ایجاد شود، از زیاده‌روی در مصرف جلوگیری کنیم، اسراف و تبذیر نکنیم، این خودش در چارچوب وظایف مردم است.

سراج تصریح کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تنها نباید در چارچوب فعالیت دولتمردان دید؛ مردم هم دارای مسؤولیت هستند؛ مردم هم در این حوزه وظایف مهمی دارند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یکی از فعالیت‌های مهم فعالان رسانه‌ای را تبیین آثار اقتصاد مقاومتی برای مردم دانست و اظهار داشت: ما با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم اما باید در مردم فرهنگ‌سازی شود.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: مردم باید خودشان اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک مسأله بسیار مهم و تعیین کننده در جنگ اقتصادی بدانند و این مسأله باید به گفتمان تبدیل شود و این گفتمان باید در مردم مورد پذیرش قرار بگیرد.

سراج با تأکید بر لزوم توجه بیشتر مسؤولان دولتی به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مطالبه‌گری از مسؤولان و دولت می‌تواند مؤثر باشد؛ نقد عملکرد حوزه‌های مختلف دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی باید مورد پرسش و سؤال قرار گیرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: در جلسات آزاد اندیشی باید درباره به اقتصاد مقاومتی و آثار آن باید بحث کنیم؛ صرف اینکه همه مسائل به را به دولت واگذار کنیم، روش درستی برای پیگیری اقتصاد مقاومتی نیست./836/ت۳۰۲/ق

نظر شما