شناسهٔ خبر: 24129233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل بیمه سلامت کشور:

تلاش برای حذف بیمه سلامت افراد متمکن/۶ میلیون نفر فاقد بیمه هستند

کرمانشاه- مدیر عامل بیمه سلامت کشور از تلاش برای حذف بیمه سلامت افراد متمکن خبر داد و گفت: هم اکنون ۶ میلیون نفر در کشور فاقد بیمه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر موهبتی امروز چهارشنبه در کنفرانس خبری که در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه ۲۲ سال از عمر بیمه سلامت می گذرد، اظهار داشت: تا امروز حدود ۴۱ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند که در استان کرمانشاه بیش از ۶۰ درصد تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه ۵۹۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه روستائیان و ۳۷۰ هزار نفر عضو صندوق بیمه همگانی سلامت هستند.

وی ابراز داشت: همچنین در کشور جمعیتی بالغ بر ۳۴ میلیون نفر یعنی حدود ۶۵ درصد در سازمان بیمه سلامت، بیمه رایگان دارند که در استان کرمانشاه هم ۶۵ درصد تحت شمول بیمه رایگان قرار دارند.

وی با بیان اینکه باید افراد بی بضاعت تحت پوشش بیمه رایگان قرار بگیرند، گفت: بیمه شدگان رایگان حق مراجعه به بخش خصوصی را ندارند و قانونگذار در این خصوص قانونی وضع کرده که مانع ایجاد کند بر سر راه کسانی که بضاعت مالی دارند و با مشاهده این صندوق خود را تحت پوشش آن قرارداده اند.

معاون وزیر بهداشت از ایجاد پایگاه اطلاعات ایرانیان بیمه شدگان خبر داد و بیان داشت: اگر در قانون بودجه سال ۹۷ تصویب شود طی آن تمام صندوق های بیمه ای، اطلاعات جمعیتی مستقر در پایگاه را در تمام مراکز درمانی در اختیار دارند و طبق آن استحقاق سنجی خدمت را انجام می دهند.

موهبتی وظیفه بیمه را صیانت جانی و مالی دانست و گفت: بیمه رایگان برای افراد بی بضاعت هیچ تغییری نخواهد کرد و با شدت و حدت پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت حدود ۹ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که تا پایان سال باید پرداخت شود، افزود: مبلغ هزینه شده برای بیمه شدگان توسط این سازمان در سال ۹۵حدود ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان در سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی خط قرمز سازمان بیمه سلامت را کیفیت و کمیت خدمت به بیمه شدگان عنوان کرد و ابراز داشت: باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم خدمت به افراد تحت پوشش کاهش پیدا نکند.

مدیر عامل بیمه سلامت کشور افزود: در حال حاضر حدود ۶ تا ۶.۵ میلیون نفر از جمعیت کل کشور فاقد هرگونه بیمه هستند.

وی ابراز داشت: دفترچه بیمه سلامت در تمام مراکز دولتی پذیرفته می شود و هیچ مرکز دولتی طرف قراردادی اجازه ندارد خلاف این عمل کند و اگر مرکزی اقدام به عدم پذیرش دفترچه بیمه سلامت کرد باید توسط مردم به ما گزارش داده شود و با آنها برخورد خواهد شد.

موهبتی در ادامه اظهار داشت: پایداری بیمه شدگان و ارزیابی توانایی مالی بیمه شدگان در دستور کار قرار دارد که به مرور زمان باید اجرایی شود.

وی از حذف افراد متمکن تحت پوشش بیمه سلامت رایگان خبر داد و افزود: یکی از برنامه های ششم توسعه رسیدگی به این بحث است اما بدلیل اینکه دست یافتن به حساب بانکی و یا مالیاتی افراد برای ما مقدور نیست فعلا این طرح عملیاتی نمی شود.

این مسئول به تعهد دولت در قبال بیمه افراد بی بضاعت تاکید کرد و گفت: در صورت کاهش بودجه بیمه رایگان هیچ فرد بی بضاعتی قطع نخواهد شد ولی در خصوص افراد متمکن باید به اطلاع برسانیم که به مرور زمان بیمه رایگان آنها قطع می شود.

نظر شما