شناسهٔ خبر: 24129203 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صالحی: 200 هزار عنوان کتاب حوزه دینی پس از انقلاب در کشور به چاپ رسیده است

قم-ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب را به عنوان قدیمی ترین و پر اثرترین رسانه دانست گفت: پس از انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 200 هزار عنوان کتاب در حوزه دین در کشور به چاپ رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،سید عباس صالحی چهارشنبه شب درمراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب قم در مصلای قدس این شهر، افزود: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی این است که منبعی برای نشر کتاب های حوزه دین شده است.
وی گفت: هیچ رسانه ای جای کتاب را پر نمی کند چرا که کتاب منبع زایش رسانه های دیگر و مادر مولد رسانه های پس از خود است.
وی افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که در این دوران تفکر دینی با زایندگی بیشتر همراه شده است.
صالحی، قم را اصلی ترین پایگاه نشر حوزه دین درکشور دانست و گفت: بخش قابل توجهی از کتاب دین و کیفیت و محتوای موثر آن برخاسته ازقم است به همین دلیل امیدواریم این نمایشگاه که درحوزه دین با ترکیبی از ناشران داخلی و خارجی برگزار شده در سال های آینده باشکوه تر تداوم داشته باشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای افزایش تعامل میان ناشران استان قم به عنوان منبع بزرگ نشر دین با ناشران جهان اسلام و ناشران بین المللی است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.
وی با اشاره به راه های افزایش درک مناسب تر از فضای معاصر کتاب های دین و توسعه محتوای نشر دینی گفت: متغیرهای عمومی و اختصاصی در رویکردهای دینداری دچارتغییراتی شده به همین دلیل کتاب دینی اگر به دنبال افزایش مخاطبان خود باشد نمی تواند به این متغیرها بی توجه باشد.
صالحی ، قم را شهر دانش و فضیلت دانست و گفت: نام قم، قرن هاست که با نام کریمه اهل بیت(ع)، حوزه علمیه و کتاب گره خورده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از زمانی که قم به عنوان مرکز تشیع شکل گرفت با کتاب متولد شده است افزود: قم در دوران صحابه و پس از غیبت صغری و کبرا و تداوم آن تا امروز، به عنوان پایگاه اندیشه، نشر و کتاب تعریف می شود.
در این افتتاحیه آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و جمعی از علما و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی حضور داشتند.
پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب قم تا پنجم اسفندماه به مدت 10 روز در وسعت 13 هزار متر مربع در مصلای قدس قم میزبان علاقه مندان است.
در این نمایشگاه بیش از 80 هزار عنوان کتاب در 250 غرفه وجود دارد که 27 هزار عنوان توسط 70 ناشر خارجی از کشورهای اردن، عراق، سوریه، لبنان، امارات و عربستان و 80 هزار عنوان کتاب توسط 250 ناشر داخلی عرضه می‌شود همچنین در این نمایشگاه 42 ناشر بین‌المللی از کشور‌های منطقه حضور دارند.
بازدید از نمایشگاه کتاب دین از 26 بهمن برای عموم آزاد است و ساعت فعالیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز از ساعت 9 صبح تا 13 و از ساعت 15 تا 20 است.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- مسلمی

انتهای پیام /*

نظر شما