شناسهٔ خبر: 24129063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

انتشار بیشترین کتاب حوزه دین در قم/انتشار بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به برکت نظام اسلامی انتشار و چاپ کتب دینی در کشور توسعه پیدا کرد به گونه ای که پس از پیروزی انقلاب تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دین چاپ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سیدعباس صالحی چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین و همچنین سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم گفت: قم دارای جایگاه بسیاری است و نام قم، حوزه ‌های علمیه را نیز در ذهن تداعی می‌کند.


وی عنوان داشت: قم از نظر کتاب نیز دارای جایگاه بسیاری است و از زمانی که به عنوان پایگاه تشیع در جهان اسلام قم عنوان شد، با کتاب متولد شد.

صالحی گفت: در قم کتاب های زیادی تولید و منتشر می شود و بسیار خرسندیم که امروز شاهد برپایی نمایشگاه استانی کتاب و نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب دین در شهر قم هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: کتاب قدیمی ترین و پراثرترین رسانه به شمار می رود و آنگنه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند هیچ‌ رسانه‌ای نمی‌تواند جایگزین کتاب شود.

صالحی گفت: به برکت نظام اسلامی انتشار و چاپ کتب دینی در کشور توسعه پیدا کرد به گونه ای که پس از پیروزی انقلاب تاکنون بیش از  ۲۰۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دین چاپ شده است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از کتاب های حوزه دین در قم منتشر می شوند و از این رو قم ظرفیت مناسبی برای دایر کردن نمایشگاه بین المللی کتاب است.

نظر شما