شناسهٔ خبر: 24129059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

حجت الاسلام رئیسی:

مأموریت بزرگ امروز نیروهای مسلح، حراست و صیانت از اوجب واجبات است

تولیت آستان قدس رضوی مردمی بودن نیروهای مسلح را سب افتخار دانست و گفت: مأموریت بزرگ امروز نیروهای مسلح، حراست و صیانت از اوجب واجبات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، عصر امروز در آئین اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح خراسان رضوی که در مجتمع صنایع دفاعی شهید کاوه مشهد برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم‌ در ابتدا از تعلیم قرآن و سپس از آفرینش انسان سخن می‌گوید.

 

تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به این نکته که تعریف انسان در مکاتب مختلف، متفاوت است و هرکس از منظر خود به تعریف انسان پرداخته، ادامه داد: به عنوان مثال، در علم منطق از انسان به عنوان حیوان ناطق یاد شده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اینکه در قرآن کریم اول از تعلیم و سپس از آفرینش انسان سخن گفته می‌شود به این دلیل است که انسان، دوخلقتی و دوآفرینشی است، یعنی اول خلقت جسم و دوم خلقت جان انسان.

 

تعریف قرآن از انسان با تعریف منطق از آن، تفاوت دارد

 

وی با بیان این مطلب که مقام خلیفه‌اللهی به میزان رنگ گرفتن از مستخلف‌عنه تحقق می‌یابد، تصریح کرد: خلافت مَرتَب دارد و انسان به هر میزانی که از خدا و اولیاءالله رنگ و تأثیر بپذیرد، به مقام خلیفه‌اللهی نزدیک می‌شود، بنابراین تعریف قرآنی از انسان با تعریف منطق مطابقت ندارد و متفاوت است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید براینکه انسانیت انسان در پرتو آیات نورانی قرآن رقم‌ می‌خورد، گفت: البته ارتباط، انس و فهم قرآن نیازمند مفسر است.

 

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: چنانچه به دنبال فهم قرآن و تشکیل جامعه‌ای مبتنی بر قرآن هستیم، باید بدانیم که قرآن یک چارچوب دارد که عبارتند از اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به خوبی‌ها و نهی از همه بدی‌ها و پلشتی‌ها‌ و جامعه قرآنی مبتنی بر این اصول است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود مردمی بودن نیروهای مسلح را سب افتخار دانست و اضافه کرد:  مأموریت بزرگ امروز نیروهای مسلح، حراست و صیانت از اوجب واجبات است و این برای نیروهای مسلح ما بی‌نظیر است، زیرا در هیچ کجای عالم پیدا نمی‌کنید نیروهای مسلحش تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا و نایب امام زمان(عج) باشند.

 

یکی از ثمرات انقلاب اسلامی توجه به قرآن است

 

وی  در ادامه سخنان خود به توجه ویژه مقام معظم رهبری به قرآن اشاره کرد و افزود: قبل از انقلاب اینگونه نبود، بنابراین یکی از ثمرات انقلاب اسلامی توجه به قرآن است.

 

تولیت آستان قدس رضوی ایمان به خدا و عقیده راسخ به ولایت و آمادگی خطر کردن در دفاع از نظام و ارزش‌های الهی را وجه تمایز نیروهای مسلح جموهری اسلامی ایران برشمرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما