شناسهٔ خبر: 24128710 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گزارش ایکنا از افتتاحیه نمایشگاه کتاب خوزستان؛

کمبودهای اعتباری اهالی فرهنگ را بیشتر آزار می‌دهد

گروه فرهنگی ـ معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه در شرایطی که مشکلات اقتصادی همه حوزه‌ها را آزار می‌دهد، کمبودهای اعتباری اهالی فرهنگ را بیشتر آزار می‌دهد، گفت: خواهش من از متولیان فرهنگ این است که توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان بعدازظهر امروز 25 بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار شد.

در آغاز این مراسم محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: نمایشگاه کتاب بعد از برگزاری جشنواره استانی فیلم فجر که با استقبال خوبی از سوی عموم مردم همراه بود، در استان آغاز شده است و بعد از این رویداد شاهد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر اهواز برای نخستین بار در استان هستیم. 

وی گفت: نمایشگاه امسال در سه سالن نمایشگاهی و شامل 340 غرفه عرضه کتاب برای علاقه مندان برگزار شده است. 145 ناشر نمایندگی و 45 ناشر فروش متمرکز، 30 ناشر استانی و 17 ناشر کتب عربی در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان تولیدات خود را عرضه می‌کنند.

جوروند همچنین گفت: تعداد 8 کتابفروشی از استان خوزستان در کنار دیگر ناشران تولیدات خود را در حوزه کتاب در نمایشگاه امسال عرضه می‌کنند. 

لزوم دقت در حوزه تألیف کتاب و توسعه فعالیت ناشران و کتابفروشی های استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام کرد: در نمایشگاه امسال 650 میلیون تومان بن برای خرید کتاب اختصاص یافته است. سال گذشته این مبلغ 600 میلیون تومان بود ولی فروش کتاب به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسید. این خبر در عین حال که برای فعالان حوزه فرهنگ بسیار خوب است، اما یک هشدار به حساب می‌آید که در حوزه تألیف کتاب، دقت کنیم و فعالیت ناشرین و کتابفروشی‌های استان را توسعه دهیم. 

وی در پایان سخنان خود گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، هفته قرآن و عترت نیز با برنامه‌های متنوعی در استان برگزار می‌شود و برخی رویدادهای این هفته در همین محل تقدیم علاقه مندان می‌شود.

سپس، حسین‌علی حسین‌زاده معاون سیاسی استاندار خوزستان ضمن قدردانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این نمایشگاه، آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت و با اشاره به حضور شکوهمند مردم خوزستان در راهپیمایی 22 بهمن، گفت: مردم خوزستان در 22 بهمن حماسه شکوهمندی را برای استان رقم زدند. 

وی بیان کرد: یکی از افتخارات مهم ما این است که انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی می‌دانیم. رهبران ما، امام راحل و مقام معظم رهبری بیش از اینکه رهبر سیاسی شناخته شوند به عنوان شخصیت‌های علمی شناخته شده هستند. 

حسین زاده در ادامه تصریح کرد: انقلابی با این صبغه فرهنگی متأسفانه در شاخص‌های دیگر فرهنگی که با کتاب و کتابخوانی ارتباط پیدا می‌کند در سطح پایین قرار دارد. متأسفانه میزان مطالعه در کشور ما از کشورهایی که این صبغه فرهنگی را ندارند پایین‌تر است. تیراژ کتاب در کشور ما بیش از هزار نسخه، نیست. اینها درد است و باید بر آنها چاره‌ای بیندیشیم.

کمبودهای اعتباری اهالی فرهنگ را بیشتر آزار می‌دهد

 معاون سیاسی استاندار خوزستان در پایان گفت: در این شرایط که مشکلات اقتصادی همه حوزه‌ها را آزار می‌دهد، کمبودهای اعتباری اهالی فرهنگ را بیشتر آزار می‌دهد. خواهشم از متولیان فرهنگ این است که توجه بیشتری به این حوزه داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما