شناسهٔ خبر: 24128537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی خبرداد

اجرای ۴۰ پروژه مرتبط با حوزه آب در خراسان‌جنوبی/ تخصیص 200 میلیون برای این پروژه‌ها از سوی آستان قدس رضوی

سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی خراسان جنوبی در خصوص اجرای ۴۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی مرتبط با منابع آب در سطح استان صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی هنری، سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروزدر جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از برنامه های بسیج سازندگی اجرای طرح های عمرانی و محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مردم عزیز خراسان جنوبی است، گفت: در این راستا پیگیری جهت استفاده بهینه از اعتبارات محرومیت زدایی کلیه نهادها و سازمان های مرتبط با موضوع و هدایت آنها به سمت مناطق و روستاهای محروم استان را در برنامه دارد.

 

وی افزود: رفع محرمیت و فراهم کردن امکان زندگی برای روستاییان مناطق محروم، عامل بسیار مهمی در توسعه اقتصادی، تثبیت جمعیت و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

 
 
سرپرست سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از آستان قدس رضوی به عنوان نهادی مقدس یاد کرد و ادامه داد: به دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حکم انتصاب تولیت محترم آستان قدس برخدمت به محرومین و مستضعفین خوشبختانه برنامه های محرومیت زدایی در راس برنامه های آنها قرار گرفته است.
 
 
هنری گفت: با توجه به ظرفیت سازمان بسیج سازندگی در ارتباط مستقیم با مردم و حضور فعال در روستاها تفاهم نامه ای فی مابین آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی خراسان جنوبی به منظور محرومیت زدایی و ایجاد زمینه اشتغال پایدار از طریق اجرای پروژه های احیا و مرمت قنوات و احداث کانال و استخرهای ذخیره آب در سطح استان خراسان جنوبی منعقد گردیده است.
 
سرپرست سازمان بسیج سازندگی استان ادامه داد: مهمترین مزیت این تفاهم اجرای پروژه در همه شهرستان های استان است؛ بر این اساس تعداد ۴۰ طرح در این برنامه اولیه قرار گرفته که برآورد اعتبار کلی آن ۱۵ میلیارد ریال بوده و ۵۰ درصد آن به میزان ۷۵۰ میلیون تومان توسط آستان قدس تامین می گردد.
 
هنری خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد باقیمانده نیز با پیگیری بسیج سازندگی از طریق خودیاری اهالی، خیرین وادارات و دستگاه های متولی پروژه تامین خواهد شد. 
 
وی افزود: مطابق این تفاهم مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای شروع بکار پروژه از طرف آستان قدس رضوی تخصیص یافته که آن را در هفته جاری به حساب سازمان واریز و عملیات اجرای پروژه ها از هفته آینده آغاز خواهد شد.
 
وی ابراز امیدواری کرد که  با هم افزایی و استفاده بهینه از کلیه ظرفیت ها، اعتبارات و به برکت اعتبار مربوط به آستان قدس رضوی بتوانیم قدمی هر چند کوچک در راستای کمک به مردم شریف استان برداریم.
 
انتهای پیام/

نظر شما