شناسهٔ خبر: 24128442 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 ويژه دانشگاه‌هاي علوم پزشکي؛

تمديد مهلت شرکت در جشنواره فرهنگي وزارت بهداشت

دبيرخانه دائمي نهمين جشنواره فرهنگي وزارت بهداشت با نام «سيمرغ» مهلت ثبت‌نام در سامانه اين جشنواره را براي دومين بار تمديد کرد.

به گزارش معاونت دانشجويي و فرهنگي وزارت بهداشت (مفدا)، دبيرخانه جشنواره به منظور ايجاد فرصت براي شرکت مخاطبيني که تا کنون موفق به ثبت‌نام در «جشنواره بين‌المللي سيمرغ» نشدند، مهلت شرکت در اين جشنواره را تا پايان بهمن ماه تمديد کرد.دانشجويان، کارکنان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي حداکثر تا 27 بهمن ماه سال جاري فرصت دارند تا در اين جشنواره ثبت‌نام و تا 28 بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه‌هاي دانشگاهي جشنواره تحويل دهند.

دانشجويان دانشگاه‌هاي غير علوم پزشکي (سراسر کشور) حداکثر تا 27 بهمن فرصت ثبت‌نام دارند و بايد تا تاريخ 30 بهمن بايد آثار خود را به دبيرخانه دائم جشنواره در تهران ارسال کنند.

به آثاري که بعد از مهلت مذکور ثبت‌نام شود ترتيب اثر داده نخواهد شد. اين جشنواره در بخش آزاد ويژه دانشجويان، کارکنان، اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي و جامعه پزشکي کشور، بخش فرهنگ سلامت ويژه دانشجويان تمام دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالي کشور و بخش بين الملل با موضوع فرهنگ سلامت ويژه دانشجويان سراسر دنيا برگزار خواهد شد.علاقه‌مندان براي کسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند به سايت جشنواره www.festivalf.ir مراجعه کنند.

جشنواره بين‌المللي سيمرغ که نامش برگرفته از سيمرغ افسانه‌اي در ادبيات ايران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جديد جامعه پزشکي است در پنج بخش تئاتر،‌ فيلم، ادبي، ‌هنرهاي تجسمي و موسيقي، بهار 1397در شهر تهران برگزار خواهد شد.

معاون آموزشي وزارت علوم:

نيمي از دانشگاه‎ها فاقد استاندارد هستند

معاون آموزشي وزارت علوم گفت: بيش از 50 درصد مراکز آموزش دولتي ما فاقد استانداردهاي لازم هستند و به همين دليل جلوي افزايش جمعيت دانشجويي را گرفته‎ايم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبي شريعتي نياسر، در شصت و يکمين گردهمايي معاونان دانشجويي دانشگاههاي سراسر کشور که در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: تمام رشته‎ها در تمام مقاطع تحصيلي را ما در دانشگاههاي کشور داريم اين نشان‎دهنده اين است که در زمينه آموزش عالي رشد خوبي داشتيم و به ندرت نياز به اعزام دانشجو به خارج از کشور داريم.

وضعيت ما در آموزش عالي بسيار مطلوب است و حرفي براي گفتن در دنيا داريم و مي‎توانيم با پيشرفته‎ترين کشورها تعامل داشته باشيم.

وي با اشاره به تاکيد تعامل معاونان دانشجويي و آموزشي گفت: بايد ميان معاونان آموزشي و دانشجويي در دانشگاه ها تعامل داشته باشيم و اين ضرورتي است که احساس مي‏شود.

اگر اين دو معاونت تعامل خوبي با هم داشته باشند نتيجه اين تعامل به دانشگاهها نيز منتقل مي‎شود.

وي ادامه داد: از مرحله شناسايي چالشها عبور کرديم اما اينکه ادعا کنيم مشکلات مرتفع شده درست نيست در اين چهار سال اخير توانستيم رشد جمعيت دانشجويي را مهار کنيم و بايد در ادامه سياستهاي اعتدالي را براي رفع اين چالش ها به کار بگيريم و بين زيرنظامها هم‎‏افزايي داشته باشيم.

برچسب‌ها:

نظر شما