شناسهٔ خبر: 24127181 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اختصاصی مشرق /

حملات سنگین تروریست ها از شمال و جنوب برای نا امن کردن مرکز استان حماه ناکام ماند؛ اعزام کاروان های ارتش سوریه برای پاکسازی توده بدخیم در شمال حمص و جنوب حماه + نقشه میدانی

نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی با هوشیاری توانستند تحرکات تروریست ها را قبل از رسیدن به منطقه « السطحیات» رصد کنند و با هماهنگی یگان توپخانه و موشکی آنان را با آتش سنگین هدف قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دهها تن از عناصر تروریستی « جبهه النصره و جیش العزه» حملات سنگینی را از حومه جنوبی شهر حماه علیه نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی در منطقه « السطحیات» در غرب شهر راهبردی « سلمیه» انجام دادند.

نیروهای ارتش سوریه و دفاع ملی با هوشیاری توانستند تحرکات تروریست ها را قبل از رسیدن به منطقه « السطحیات» رصد کنند و با هماهنگی یگان توپخانه و موشکی آنان را با آتش سنگین هدف قرار دادند.

درگیری های میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی در حومه منطقه « السطحیات» بیش از دو ساعت به طول انجامید؛ در جریان این درگیری ها 35 تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند و در نهایت حملات در این محور به طور کامل دفع شد.

نقشه میدانی سوریه

گزارش دیگری از مشرق را در این رابطه بخوانید:

صهیونیست‌ها در کمین شاهراه ارتباطی «الحضر»/ واکنش قاطع ارتش سوریه به تحرکات تروریست‌ها در استان قنیطره + نقشه میدانی

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی درصدد بودند با نفوذ و اشغال منطقه « السطحیات» خود را به شهر راهبردی « سلمیه» برسانند و امنیت این منطقه بسیار مهم را بر هم بزنند که با واکنش قاطع نیروهای سوری ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، شهر راهبردی « سلمیه»، دروازه جنوب شرقی برای ورود به شهر حماه به شمار می آید و در حال حاضر جاده اصلی دمشق - حلب از این شهر می گذرد؛ سلمیه همچنین نقطه اتصال جنوب استان حماه به شمال استان حمص است.

از محور شمالی شهر حماه هم خبر می رسد، گروهی دیگر از عناصر تروریستی جبهه النصره و جیش العزه از شهر مهم « لطمانه» حملات گسترده ای را علیه نیروهای سوری در شمال شهرک « زلین» انجام دادند.

درگیری ها در این محور هم میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی بیش از 4 ساعت به طول انجامید و در نهایت تروریست ها با از دست دادن 40 تن از نیروهای خود مجبور شدند به سمت شهر «لطمانه» عقب نشینی کنند.

نقشه میدانی سوریه

گزارش دیگری از مشرق را در این رابطه بخوانید:

هلاکت ۶۵ تروریست داعشی در کمین دقیق نیروهای جبهه مقاومت + فیلم و نقشه میدانی

همزمان یگان توپخانه و موشکی ارتش سوریه به شدت مواضع تروریست ها را در شهر « لطمانه» هدف قرارداد؛ در جریان این عملیات دقیق چند پایگاه و انبار تسلیحاتی گروه های تروریستی در شهر لطمانه منهدم شد.

به گزارش مشرق، شهرک « زلین» از محور جنوبی فقط 15 کیلومتر با شهر و فرودگاه نظامی حماه فاصله دارد؛ تروریست ها درصدد بودند با اشغال این شهرک خود را به شهر حماه ( مرکز استان حماه) نزدیک کنند تا مقدمه حملات خمپاره ای به این شهر فراهم شود.

از حومه شهر مهم « الرستن» در جنوب شهر حماه ( هم مرز با شمال استان حمص) خبر می رسد، چند کاروان بزرگ ارتش سوریه و جبهه مقاومت برای پاکسازی مناطق آلوده در حدفاصل جنوب حماه و شمال شهر حمص به منطقه اعزام شده اند.

نظر شما