شناسهٔ خبر: 24127122 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام خراسانی:

۹ هزار صفحه از سخنان رهبر انقلاب درباره حوزه و روحانیت گردآوری شده است

حوزه/ گردآورنده مجموعه «منشور روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی» گفت: این منشور در ۱۵ مجلّد شامل بیش از ۹ هزار صفحه می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام خراسانی، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا(س)، با ارائه گزارشی از روند گردآوری «منشور روحانیت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی» گفت: منشور حوزه و روحانیت، مجموعه‌ مدون آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب در موضوع مهم و حساس حوزه و روحانیت است که کار پژوهش و تدوین آن از نیمه‌ دوم سال ۱۳۸۶ در مؤسسه لوح‌وقلم آغاز شد و اکنون در ۱۵ مجلّد شامل بیش از ۹ هزار صفحه ارائه می‌شود.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: این اثر، به عنوان کتاب مرجع دیدگاه‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب در موضوع حوزه و روحانیت، راه را برای تولید آثار و استنباطات موضوعی، تحلیلی و ترویجی به‌ویژه تولید اسناد راهبردی و برنامه‌های عملیاتی، هموارتر و متقن‌تر خواهد کرد؛ هم اکنون گام های بعدی برای تحقق این مهم برداشته شده است و در حوزه آموزش، مدرسه فقهی عالی اسلام بر پایه مطالعات حوزه و روحانیت که در این منشور انجام شده راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام خراسانی افزود: دستیابی و ارائه‌ حداکثری و جامع آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب در موضوع حوزه و روحانیت، مورد تأکید جدی این پژوهش بوده است که برای این مقصود، بیانات و مکتوبات منتشرشده و منتشرنشده از ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ تا پایان سال ۱۳۹۵ مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفت.

وی با بیان این که ۲ هزار عنوان از سخنرانی ها و مکتوبات ایشان مورد پژوهش واقع شده است، گفت: در منشور حوزه و روحانیت، سه سرفصل حوزه، روحانیت و تعاملات بر اساس مطالبات رهبر معظم انقلاب، مورد بررسی تفصیلی قرار گرفته است.

این پژوهشگر حوزوی جامعیت، اتقان و وثاقت را از ویژگی های این اثر برشمرد و گفت: بخش قابل توجهی از این مجموعه برای نخستین بار است که منتشر می شود.

وی یادآور شد: این منشور با حضور علما و شخصیت های حوزوی در روز سوم اسفندماه که مصادف با سالروز صدور منشور روحانیت از سوی حضرت امام خمینی(ره) است رونمایی می شود.

حجت الاسلام خراسانی در پایان گفت: پژوهش و تدوین این اثر در مؤسسه‌ی لوح‌ و قلم انجام شده و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظّم انقلاب اسلامی منتشر شده است.

نظر شما