شناسهٔ خبر: 24126926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:

کاهش سطح روابط اروپا با ایران تابعی از سیاست‌های امریکا بوده است

رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس عنوان كرد كه با توجه به سنگ اندازي‌هاي اخير رئيس‌جمهور امريكا در مسير اجراي برجام، اگر اين كشور بخواهد مفاد برجام را نقض كند جمهوري اسلامي ايران نيز براساس منافع خود عمل مي‌كند.

صاحب‌خبر -
به گزارش فارس، ديويد مك آليستر رئيس كميته امور خارجي پارلمان اروپايي كه در رأس هيئتي از اعضاي اين كميته به تهران سفر كرده است با علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، اعضاي اين كميسيون، رؤساي گروه‌هاي دوستي پارلماني با كشورهاي اروپايي و نمايندگان فراكسيون خانواده و نمايندگان اقليت‌هاي ديني مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت‌وگو كرد. بروجردي در ابتداي اين ديدار با اشاره به ديدگاه‌هاي مشترك ايران و اروپا در زمينه تقويت و تحكيم ثبات و امنيت در منطقه، حفظ برجام به عنوان يك معاهده بين‌المللي و مبارزه با تروريسم، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از توسعه همكاري‌هاي همه جانبه با كشورهاي اروپايي استقبال مي‌كند و معتقد است طرفين منافع مشتركي در بسياري از موضوعات دارند. 
وي افزود: سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران توسعه و بسط روابط خود براساس احترام متقابل با همه كشورهايي اروپايي است و اگر در مقاطعي با كاهش سطح روابط مواجه بوده‌ايم، تصميمي بوده كه در اروپا و تحت تأثير سياست‌هاي امريكا اتخاذ شده است. بروجردي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت برجام براي توسعه روابط في‌مابين و تأكيد بر پايبندي ايران به مفاد اين معاهده، ادامه داد: با توجه به سنگ اندازي‌هاي اخير رئيس‌جمهور امريكا در مسير اجراي برجام، اگر اين كشور بخواهد مفاد برجام را نقض كند، جمهوري اسلامي ايران نيز براساس منافع خود عمل مي‌كند. 
وي افزود: امريكا و ساير طرف‌های اين سند بايد درك كنند كه برجام تحت هيچ شرايطي قابل تغيير و مذاكره مجدد نيست. 
بروجردي در ادامه اين ديدار با اشاره به مبارزه ايران و اروپا با تروريسم، گفت: تروريسم پديده شومي است كه در سال‌هاي اخير گريبانگير منطقه، اروپا و جهان شده است، لذا ما از تقويت همكاري‌هاي ايران و اروپا در مبارزه با تروريسم استقبال مي‌كنيم. وي در پايان از سكوت اروپا در قبال قتل و عام مردم يمن انتقاد كرد و گفت: انتظار ما از پارلمان اروپا اين است كه صداي مردم مظلوم و بي‌گناه يمن باشد و حمايت خود را از مردم اين كشور در مجامع بين‌المللي به صورت رسا بيان كند. 
   
استقبال پارلمان اروپا از رفع تحريم‌هاي ايران

ديويد مك آليستر رئيس كميته امور خارجي پارلمان اروپايي نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر به تهران گفت: ما از گفت‌وگوي بيشتر ميان پارلمان ايران و پارلمان اروپايي استقبال مي‌كنيم زيرا اين گفت‌وگوها را راهي براي رسيدن به درك و تفاهم متقابل مي‌دانيم. وي همچنين گفت: منافع مشتركي در همكاري ايران و اروپا وجود دارد كه بايد با مساعي دو طرف محقق و حاصل شوند. مك آليستر در ادامه با اشاره به حمايت همه جانبه پارلمان و اتحاديه اروپايي از اجراي برجام گفت: اروپا برجام را سندي مفيد براي تثبيت صلح و ثبات جهاني ارزيابي مي‌كند و از اجراي كامل مفاد آن به وسيله همه طرفين حمايت مي‌نمايد. 
رئيس كميته امور خارجي پارلمان اروپايي در ادامه، گفت: پارلمان اروپا از رفع تحريم‌هاي ايران براساس مفاد برجام استقبال و حمايت مي‌كند. ديويد مك آليستر رئيس كميته امور خارجي پارلمان اروپايي در پايان گفت: به اعتقاد ما گفت‌وگو با يكديگر بهتر از گفت‌وگو درباره يكديگر است، به همين خاطر نمايندگان پارلمان اروپا به تهران سفر كرده‌اند تا ضمن ارتقاي درك مشترك، در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفين و چالش‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي تبادل نظر كنند.

برچسب‌ها:

نظر شما