شناسهٔ خبر: 24125207 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همراهی تلویزیون با قوه قضائیه برای تولید برنامه‌

صدا و سیما

در نشست مشترک مدیران معاونت سیما و اعضای کمیسیون فرهنگ و قضا معاونت فرهنگی قوه قضائیه بر افزایش تولیدات فرهنگی تاکید و از رسانه ملی به عنوان مهمترین نهاد فرهنگ‌ساز در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی نام برده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سیما، در این نشست دکتر پورحسین، قائم مقام معاونت سیما از همراهی تلویزیون با قوه قضائیه در زمینه تولید محتوای فرهنگی خبر داد و گفت: نتیجه فرهنگ‌سازی در زمینه آسیب‌های اجتماعی کمتر شدن پرونده‌های جزایی در قوه قضاییه خواهد بود.

وی از اقدامات موثر شبکه‌های تلویزیونی در همراهی با سازمان ‌و نهادهای مختلف سخن گفت و اضافه کرد: سازمان در حوزه مسائل فرهنگی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تمام توان خود را گذاشته است؛ به عنوان مثال برنامه‌های متعددی با همکاری نیروی انتظامی ساخته شده است و همه ساله شاهد پخش آثار مشترک سیما و ناجی هنر (نیروی انتظامی) هستیم.

بررسی کارشناسی و تبیین اولویت‌های قوه قضائیه از دیگر موضوعاتی بود که دکتر پورحسین به آن اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که ریاست سازمان با روسای محترم دادگستری و دادستان تهران داشتند، مقرر شد با تولید محتوای آموزشی اولویت‌های این قوه شفاف‌سازی شود. شفاف‌سازی و بیان اولویت‌ها به برنامه‌سازان این امکان را می‌دهد تا در حوزه آموزش، پیشگیری و آموزش مطالبات برنامه‌سازی کنند.

رضایی از اعضای کمسیون فرهنگ و قضای قوه قضائیه با اشاره به انواع تهاجمات فرهنگی و اجتماعی گفت: بی‌تردید تلویزیون با میلیون‌ها بیننده خود موثرترین رسانه در زمینه فرهنگ‌سازی و تولید محتوای فرهنگی است.

وی خواستار تعامل شبکه‌های سیما و قوه قضائیه در زمینه تولید برنامه‌هایی با محتوای حقوقی و امنیتی شد.

در ادامه قاسمی، وکیل و کارشناس برنامه‌های تلویزیونی با تشریح فعالیت این کمسیون فرهنگ و قضا در قوه قضاییه گفت: عدم مدیریت رفتاری باعث بروز ناهنجاری‌های فرهنگی در جامعه شده است، کمسیون فرهنگ و قضا به دنبال سیاست‌گذاری و ارائه راهکارهایی برای کم کردن این نوع آسیب‌های اجتماعی است و با سازمان صداوسیما نقاط مشترک زیادی دارد.

وی اضافه کرد: ارائه برنامه‌های هدفمند نیازمند مشارکت موثر میان قوه قضاییه و سیماست. در کمسیون فرهنگی، طرحی آماده شده و امیدواریم با همکاری معاونت سیما برنامه‌های مناسبی در زمینه تولید محتوای فرهنگی تولید شود.

در این جلسه دکتر برازش مدیر شبکه یک سیما، دکتر عبدالملکی قائم مقام شبکه سه و تورنگ قائم مقام شبکه پنج سیما در جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگ و قضای قوه قضاییه حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما