شناسهٔ خبر: 24122008 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

خشت اول محکم گذاشته شد

تورج عاطف

صاحب‌خبر -




به نظر مي رسد که حسابگري يکي از عادتهاي غير قابل ترک برانکو ايوانکوويچ  و تيمش شده است . پرسپوليس در حالي به مصاف نفس قارشي ازبکستان رفت که به نظر مي آمد تغييراتي نسبت به بازي خود در برابر نفت آبادان داشته باشد و گمان مي رفت برانکو در آن بازي تاکتيک خود را پنهان کرده است اما سورپرايز برانکو بي سورپرايزي بود. پرسپوليس با همان ترکيب آشنا و با استفاده از سيستم 2-4-4 خود به ميدان رفت. .
قدرت بدني تيم ازبکستاني  سلاح مخربي بر عليه تيم پرسپوليس مي توانست باشد و شايد به همين دليل بود که برانکو از هافبکهاي فانتزي خودش مسلمان و رسن و دو هافبک تازه از بند مصدوميت در آمده خودش يعني نور الهي و کاميابي نيا بهره نمي برد.
مثلث محرمي و احمد زاده و ماهيني در نيمه اول بسيار موفق عمل کردند و صادق محرمي که ترافيک  مياني را مي بيند و اين احتمال را مي دهد که جا براي ماهيني در  اين نقطه تنگ شود آنقدر خوب بازي مي کند که فکر بازگشت ماهيني به دفاع راست به نظر خيلي دور مي آيد.
احمد زاده هم مي داند که با کوچکترين غفلتي بايد جاي خودش را در ميدان از دست بدهد و از اين رو اين دو زوج بسيار عالي در سمت راست عمل کردند اما اوضاع در سمت چپ چندان اين گونه نبود. نسف قارشي بارها سمت چپ پرسپوليس را مورد تهاجم خود قرار داد و انصاري  پاسهاي اشتباه زيادي داد و اين که اميري سازنده گل اول پرسپوليس بود اما اين اتفاق در زماني رخ داد که او در سمت راست تيم صاحب توپ شد البته گل سوم هم  از سمت چپ پايه ريخته شد و پاس انصاري به  عليپور ترکيب گل سوم را بوجود آورد  اما در سمت چپ  حفره بزرگي در هنگام ضد حمله وجود داشت .
ربيع خواه چون هميشه درزگير حفره هاي بين خط مياني و قلب دفاع پرسپوليس بوده و اولين بازيکني بود که در هنگام از دست دادن توپ در فاز تهاجمي چون اولين سلحشور براي حفظ قلعه پرسپوليس وارد عمل مي شد . ماهيني   بيشتر به سمت راست گرايش داشت و پرسپوليس خلا مردي که بتواند توپ را در فاز تهاجمي از خط دفاع به دو مهاجم و يا وينگرهاي سر عتي و تکنيکي چپ و راستش داشته باشد را بخوبي حس مي کرد.
برانکو ايوانکوويچ حق داشت که در مصاحبه پس از بازي از عملکرد خط حمله اش راضي باشد . هر سه گل بازي را مهاجمين اين تيم  زدند مردان خط حمله پرسپوليس  جنگنده و خطرناک هستند
خشت اول براي سرخهاي تهران خوب گذاشته شد سه گل زده و بدون گل خورده و کسب سه امتياز اتفاق بسيار خوبي براي قهرمان ايران و صدرنشين ليگمان است

نظر شما