شناسهٔ خبر: 24120898 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

قائم مقام معاون سیما:

فرهنگ‌سازی موجب کاهش پرونده‌های قضایی می‌شود

رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما در نشستی بیان کرد که فرهنگ سازی موجب کاهش پرونده های جزایی در قوه قضاییه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سیما، در نشست مشترک مدیران معاونت سیما و اعضای کمیسیون فرهنگ و قضای معاونت فرهنگی قوه قضاییه بر افزایش تولیدات فرهنگی تاکید شد و از رسانه ملی به عنوان مهمترین نهاد فرهنگساز در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی نام برده شد.

در این نشست رضا پورحسین قائم مقام معاونت سیما از همراهی تلویزیون با قوه قضائیه در زمینه تولید محتوای فرهنگی خبر داد و گفت: نتیجه فرهنگسازی در زمینه آسیب های اجتماعی کمتر شدن پرونده های جزایی در قوه قضاییه خواهد بود.

وی از اقدامات موثر شبکه های تلویزیونی در همراهی با سازمان ها و نهادهای مختلف سخن گفت و اضافه کرد: سازمان در حوزه مسائل فرهنگی و مبارزه با آسیب های اجتماعی تمام توان خود را گذاشته است به عنوان مثال برنامه های متعددی با همکاری نیروی انتظامی ساخته شده است و همه ساله شاهد پخش آثار مشترک سیما و ناجی هنر (نیروی انتظامی) هستیم.

بررسی کارشناسی و تبیین اولویت های قوه قضائیه از دیگر موضوعاتی بود که پورحسین به آن اشاره و عنوان کرد: در جلسه ای که ریاست سازمان با روسای محترم دادگستری و دادستان تهران داشت، مقرر شد با تولید محتوای آموزشی، اولویت های این قوه شفاف سازی شود.

رضایی از اعضای کمسیون فرهنگ و قضای قوه قضائیه با اشاره به انواع تهاجمات فرهنگی و اجتماعی گفت: بی تردید تلویزیون با میلیون ها بیننده، موثرترین رسانه در زمینه فرهنگ سازی و تولید محتوای فرهنگی است.

وی در پایان خواستار تعامل شبکه های سیما و قوه قضائیه در زمینه تولید برنامه هایی با محتوای حقوقی و امنیتی شد.

در این جلسه علیرضا برازش مدیر شبکه یک سیما، جعفر عبدالملکی قائم مقام شبکه سه و محمدباقر تورنگ قائم مقام شبکه پنج سیما حضور داشتند.

نظر شما