شناسهٔ خبر: 24120049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آزمون پایه هفتم مدارس غیر دولتی لغو شد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون پایه هفتم مدارس غیر دولتی لغو شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، مجتبی زینی وند در گردهمایی روسای آموزش و پرورش هرمزگان گفت: شورای سیاست گذاری آموزش و پرورش دیروز برگزاری هرگونه آزمون ورودی پایه هفتم در مدارس غیردولتی را ممنوع کرد.
زینی وند گفت: هدف از لغو این آزمون‌ها کاهش استرس در میان دانش آموزان، کیفی سازی آموزش و کمک به تحقق عدالت آموزشی است
وی افزود: پذیرش در پایه هفتم مدارس غیر دولتی بر اساس محل زندگی دانش آموزان، مدرسه محل تحصیل سال‌های گذشته دانش آموز و توافق مدرسه و والدین است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: شهریه مدارس غیر دولتی با تصمیم مناطق آموزش و پرورش و تایید آموزش و پرورش استان‌ها در سامانه ویژه‌ای اعلام می‌شود و مدارس حق ندارند قرارداد دستی با والدین منعقد کنند.
زینی وند گفت: میزان شهریه هر مدرسه پس از ثبت نام با پیامک به اولیا اعلام می‌شود و در صورت مغایرت شهریه، اولیا می‌توانند این تخلف را پیگیری کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تا قبل از پایان سال سامانه ویژه‌ای برای ثبت نام پیش دبستانی‌ها در کشور راه اندازی می‌شود و همه پیش دبستانی‌هایی که از نهاد‌هایی به غیر از آموزش و پرورش مجوز گرفته اند، باید در این سامانه نام نویسی کنند.
زینی وند افزود: پیش دبستانی‌هایی که تا پایان اردیبهشت سال آینده در این سامانه ثبت نام نکنند، اجازه فعالیت در سال آینده تحصیلی نخواهند داشت.
وی با اشاره به فعالیت مدارس خرید خدمات گفت: آموزش و پرورش با پرداخت هزینه آموزش بجای دانش آموزان، از راه اندازی این مدارس در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته حمایت می‌کند تا با جذب نیرو‌های بومی و رعایت ضوابط به تحقق عدالت آموزشی در این مناطق کمک شود.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: اکنون تراکم بالای دانش آموز، کمبود نیرو و فضای آموزشی از مشکلات آموزش و پرورش دولتی است که مدارس غیر دولتی می‌توانند در این زمینه به کمک آموزش کشور بیایند.
زینی وند افزود: میانگین پوشش تحصیلی در مدارس غیردولتی اکنون یازده و نیم درصد است و تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۱۵ درصد برسد.
وی گفت: این پوشش در هرمزگان پایین‌تر از میانگین کشوری است که باید با برنامه ریزی و حمایت از علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در این زمینه به ارتقای این شاخص کمک شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس غیر دولتی طبق قانون مشمول همه بخشودگی‌ها و تخفیف‌های عوارضی و مزایای مالی ویژه مدارس دولتی می‌شوند.
زینی وند گفت: آموزش و پرورش هرمزگان در ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی عملکرد مطلوبی داشته است.

نظر شما