شناسهٔ خبر: 24118859 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

90 دلال و اخلالگر بازار ارز در تهران دستگیر شدند

تهران - ایرنا - رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: 90 نفر از دلالان و اخلالگران بازار ارز در پایتخت دستگیر و 500 هزار قطعه انواع ارز نیز کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح فعالیت های پلیس آگاهی تهران بزرگ برای مقابله با اخلالگران بازار ارز، افزود: بازار ارز در روزهای اخیر وضعیت خوبی نداشت و شاهد یک روند صعودی کاذب در قیمت ارز بودیم که منجر به اقدام دستگاه قضایی و پلیس برای مقابله با این روند و تخلفات در بازار ارز شد.
وی اظهار کرد: با رصد اطلاعاتی انجام شده و اقدامات موثر پلیس های تخصصی آگاهی، یگان امداد، پیشگیری و امنیت، 90 دلال و اخلالگر بازار ارز در تهران شناسایی و دستگیر شدند.
سردار رحیمی گفت: همچنین 500 هزار قطعه انواع ارز کشف و 10 صرافی غیرمجاز نیز با حکم مرجع قضایی پلمب شد.
به گفته رییس پلیس تهران بزرگ، درهمین ارتباط به 16 صرافی نیز در راستای لزوم اجرای قانون و پرهیز از اقدامات غیرقانونی در فعالیت های بازار ارز، تذکر داده شد.
سردار رحیمی تصریح کرد: تعدادی از دستگیرشدگان از جمله نفرات اصلی در زمینه ایجاد اختلال و بی نظمی در بازار هستند که در افزایش غیرمنطقی و کاذب قیمت ارز نقش داشته اند.
رییس پلیس پایتخت افزود: دراین میان فردی با نام «سالم» به عنوان یکی از دلالان بزرگ و اصلی بازار ارز تهران نیز امروز شناسایی و دستگیر شد.
وی با اشاره به اینکه این گروه از اخلال گران بازار ارز در محدوده خیابان منوچهری، پاساژ افشار و سبزه میدان دستگیر شدند، گفت: نیروهای پلیس به منظور کنترل بازار ارز و پیشگیری از بروز هرگونه اختلال در بازار و افزایش قیمت ارز، در محدوده فعالیت صرافان و فعالان بازار ارز مستقر می شوند.
رئیس پلیس پایتخت اظهار کرد: پلیس فضا برای تلاش دلالان و اخلالگران بازار ارز را با حضور و نظارت موثر از بین خواهد برد.
به گفته وی، عملیات امروز پلیس در راستای مبارزه با اخلالگران بازار ارز منجر به کاهش 100 تومانی قیمت انواع ارز در تهران شد.
سردار رحیمی در خصوص نقش دلالان در افزایش قیمت ارز نیز گفت: افزایش قیمت ارز حتما دلایل متعددی دارد که یکی از دلایل مهم آن سودجویی دلالان است.
رییس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه طرح پلیس برای برخورد با دلالان و سودجویان بازار ارز ادامه دارد، افزود: تقاضا برای خرید ارز در روزهای پایانی سال و ایام نوروز افزایش می باید که البته روند افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، نامتعارف است.
سردار رحیمی با اشاره به اینکه دولت و بانک مرکزی خواستار اقدام پلیس برای برخورد با دلالان بازار ارز هستند، تصریح کرد: برهمین اساس، پلیس برخوردی قاطع و مستمر با دلالان و اخلال گران بازار ارز خواهد داشت.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7244**1625

انتهای پیام /*

نظر شما